پیش بینی باران در مناطق زلزله زده هرمزگان:

موج بارش باران طی امروز و فردا در استان ادامه دارد



معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: خلیج فارس در محدوده‌ی جزایر غربی استان (کیش و لاوان) نسبتا مواج است که به تدریج از میزان سرعت این بادها طی امروز کاسته خواهد شد.
به گزارش صبح ساحل، «کیانوش عارفی»، معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان  گفت: با تاثیر فعالیت موجی بارشی، طی امروز و فردا در مناطقی از استان، بیشتر نیمه شرقی استان ،تنگه ی هرمز و دریای عمان رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد مورد انتظار است.
 وی افزود: تقویت موج بارشی و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی  در مناطق شرقی  و شمالی استان محتمل خواهد بود، بنابراین، توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود. طی این مدت، در برخی نقاط مرکزی از جمله مناطق زلزله‌زده نیز رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.
عارفی اضافه کرد: خلیج فارس در محدوده‌ی جزایر غربی استان (کیش و لاوان) نسبتا مواج است که به تدریج از میزان سرعت این بادها طی امروز کاسته خواهد شد، لیکن با توجه به تاثیر سامانه ی بارشی در تنگه ی هرمز و دریای عمان و احتمال افزایش لحظه ای سرعت باد شرایط ترددهای دریایی در این مناطق ایمن نخواهد بود. لذا توصیه می‌شود شناورهای سبک از ترددهای دریایی در این مناطق خودداری نمایند و تمهیدات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان  گفت: به لحاظ دمایی، از صبح چهارشنبه کاهش نسبی دمای کمینه در غالب مناطق استان مورد انتظار است.
در ادامه کمینه و بیشینه دما در شهرستان‌های هرمزگان آمده است:
  خلیج فارس در محدوده‌ی جزایر غربی هرمزگان نسبتا مواج است
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها