ادامه عملیات سم‌پاشی علیه پشه آئدس در بندرعباس



 عملیات سم‌پاشی علیه پشه آئدس در کانون های مشاهده شده در بندرعباس ادامه دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، به دنبال مشاهده پشه آئدس در برخی از نقاط شهر بندرعباس عملیات سم‌پاشی توسط کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با استفاده از دستگاه فوگر مه پاش انجام شد و تا پاکسازی کامل از وجود این پشه ادامه دارد.

با توجه به مشاهده و صید پشه آئدس (عامل بیماری های تب دنگی، چیکونگونیا و زیکا) عملیات سم‌پاشی و ضدعفونی برخی از محلات شهر بندرعباس آغاز شد.

علی رغم اینکه پشه‌های صید شده عاری از ویروس بودند و همچنین  موردی از ابتلا و یا بیماری مشکوک در بندرعباس موجب مشاهده نشده ، اما به دلیل وجود بیماری در کشورهای همسایه انجام اقدامات پیشگیرانه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفته است.

 

دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  نیز گفت: برای مقابله با لانه‌گزینی و تخم‌گذاری این حشره، تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف حاوی آب از جمله ظرف زیر گلدان، ظرف زیر کولر، ظروف نگهداری آب پرندگان و حیوانات و قایق‌های بلااستفاده، تعبیه درب یا پوشش قابل جابجایی بر روی ظروف ذخیره آب، جمع آوری لاستیک‌های بلااستفاده از اطراف منزل و یا خالی کردن مرتب آب درون آنها و نصب توری بر روی در و پنجره‌ها به منظور کاهش تماس پشه ناقل و انسان را مورد توجه قرار دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها