مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد:

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب بندرلنگه در بنادر و دریانوردی



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از پیشرفت فیزیکی 20 درصدی فاز نخست پروژه تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب بندرلنگه در بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان و مدیریت جریان سیلاب در محله ها و خیابان های بالادست بندر در راستای افزایش تعامل شهر و بندر خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «قاسم عسکری نسب»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه پروژه تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب بندرلنگه به طول 165 متر با ظرفیت تخلیه 30 متر مکعب در ثانیه در حال اجراست، گفت: این پروژه در ۲ فاز تعریف و برنامه ریزی شده که فاز نخست آن در ضلع غربی بندر با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و فاز دوم در ضلع شرقی با جایگزینی 2 لوله به طول 207 متر با ظرفیت تخلیه 8 متر مکعب در ثانیه در حال بررسی می باشد.

عسکری نسب اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه، به هنگام بارندگی های شدید فصلی، مسیر سیلاب مدیریت شده و از ایجاد آبگرفتگی و خسارات جدی به محله ها و خیابان های بالادست این مجتمع بندری جلوگیری می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: فاز نخست این پروژه شامل اصلاح هندسی حوضچه ورودی، ایجاد کالورت بتنی 2 دهانه 2 متری به طول 200 متر، ترمیم آسفالت به طول 200 متر و عرض 7 متر و تعویض کانال روباز غربی هدایت سیلاب با دیواره و کف بتنی به طول 165 متر و عرض 10 متر بوده که ظرفیت تخلیه کانال به 30 متر مکعب در ثانیه افزایش خواهد یافت. وی افزود: فاز دوم این پروژه در ضلع شرقی این بندر شامل جایگزینی 2 لوله به قطر 1000 میلیمتر و به طول 207 متر با ظرفیت تخلیه 8 متر مکعب در ثانیه در حال بررسی است که در ماه های آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

عسکری نسب میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه مذکور را 76 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق اهداف ترسیم شده و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر و همچنین توسعه بندر و رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان در جهت رشد اقتصادی شهرستان و ارتقاء کیفیت خدمات به ساحل نشینان این شهرستان تمام تلاش خود را خواهیم نمود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها