تجلیل از برترین‌های کنکور و المپیادهای علمی دانش‌آموزی در هرمزگان



برترین های کنکور سراسری و المپیادهای علمی دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هرمزگان عصر پنجشنبه با حضور استاندار تجلیل شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در این آیین گفت: یکی از دغدغه های ما این است که آینده کشور، اسلام و انقلاب به دست چه کسانی سپرده خواهد شد، اما خوشبختانه گذر ایام ثابت کرده که بیشه این سرزمین هیچ وقت از شیرانی که در دفاع از وطن آماده هستند خالی نبوده و نه تنها در چارچوب مرزهای کشور بلکه در خارج از آن هم توانسته‌اند از آرمان های انقلاب و امام دفاع کنند.
وی افزود: هر وقت دانش آموزان دهه ۷۰ و ۸۰ و نسل چهارم انقلاب را می بینم که در  عرصه رزم میدانی و علم و فناوری موفق بوده اند، بسیار مایه مباهات و افتخار همه ما، آرامش قلبی و اطمینان خاطر از آینده روشن انقلاب است.
وی توسعه و ارتقای زیرساخت های آموزشی به منظور تقویت بنیه علمی دانش اموزان را تکلیف بخش دولتی و حاکمیت عنوان کرد و بیان داشت: تلاش داریم آنچه وظیفه ما به عنوان بخش دولتی بوده، محقق شود و بستر ورود دانش آموزان هرمزگانی به مراجع علمی، آموزشی و دانشگاه‌های معتبر فراهم شود.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: طرح ویژه کنکور در قالب برنامه چهارساله در استان تدوین و اعتبارهای لازم نیز برای آن پیش بینی شده است که امیدواریم با مجموعه این تلاش ها بتوانیم استان را به جایگاهی که حق آن است برسانیم.
دوستی ادامه داد: تمام امکانات و ظرفیت های بخش دولتی برای آموزش معلمان و دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تا بستر لازم برای حضور پررنگ و موفق دانش آموزان هرمزگانی در کنکور با استفاده از برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و دانش آموزان، تهیه کتاب های کمک آموزشی برای افراد مستعد و برگزاری آزمون ها فراهم شود.
استاندار هرمزگان نبود توسعه متوازن بخش سخت افزاری و نرم افزاری را یکی از نقاط ضعف حوزه آموزشی استان برشمرد و عنوان کرد: اگرچه ساخت مدرسه های جدید و بازسازی مدرسه‌های فرسوده یک ضرورت است اما در هرمزگان بیش از حد روی بخش های سخت افرازی سرمایه گذاری شده و برنامه منسجمی برای ارتقای سطح علمی معلمان و دانش آموزان پیش بینی نشده است.
وی با اشاره به برنامه ایجاد مرکزهای مجهز تحول در بندرعباس، غرب و شرق هرمزگان با محوریت تقویت نیروی انسانی در آموزش و پرورش عنوان کرد: به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان، نشستی با رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره وری از همه امکانات موجود در استان و استفاده از ظرفیت مدارس سما برگزار شد.
دوستی، معلمان پیشرو، نخبگان و دانش آموزان المپیادی را لوکوموتیو حرکت استان دانست و گفت: همه ما رشد و ارتقای مان را مدیون قهرمان های زندگی خود هستیم که لازم است این نخبگان و قهرمان ها در استان شناسانده شوند تا نسل بعدی نیز با الگوپذیری از نسل فعلی، تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت دوچندان کند.
استاندار هرمزگان افزود: با وجود صنایع بزرگ در استان، دانش اموزان المپیادی نباید در زمینه تامین مواد و تجهیزات آزمایشگاهی با مشکلی روبرو باشند.
استاندار هرمزگان بار دیگر توازن و برقراری عدالت در توزیع امکانات آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هنرجویان گروه آموزشی هنر نیز باید مانند سایر رشته ها مورد توجه قرار بگیرند و به مانند سایر گروه های آموزشی از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار شوند؛ چرا که زنده نگه داشتن هنرهای بومی استان به عنوان یک مزیت فرهنگی و تاریخی ضرورت دارد.
وی همچنین گفت: دانش آموزان گروه علوم  انسانی و طلاب حوزوی که دارای استعداهای خاص و ویژه هستند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

در این نشست، فرهاد سالاری، امیررضا معصوم علیزاده، مائده رحیمی هلری، یگانه ناوشکی و سیده لیا کاظمی شهروئی به ترتیب به عنوان رتبه های برتر کنکور در استان هرمزگان در گروه علوم تجربی، علوم انسانی، زبان خارجه ، علوم ریاضی و هنر توسط استاندار هرمزگان مورد تقدیر قرار گرفتند.
سکینه امینی، ثنا نصیری، سبحان عیسایی، نگین دیگ زاده، امیرحسین دیوارگر و دیانا دانش نیز به ترتیب به عنوان استاد راهنما  و دانش آموزان مدال آور المپیاد نانو مورد تجلیل قرار گرفتند.
استاندار هرمزگان همچنین در نشست امروز از مصطفی احمدی، محمدرضا فدائیان، علی نظری، محمدرضا صادقی، کاظم پورسندرک، مهدی شیخ زاده، امیرمحمد باقری، مهدی جهانگیری، مجید کناری نژاد شمیلی و امرالله نقیبی نیز به عنوان استعدادهای برتر حوزه علمیه استان هرمزگان، رتبه برتر پذیرش حوزه علمیه و رتبه برتر المپیاد علمی حوزه علمیه هرمزگان تقدیر کرد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها