تمدید یک روزه مهلت تزریق واکسن سرخک در کیش



 ریس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: حدود ۲ هزار کودک واجد شرایط دریافت واکسن سرخک و سرخجه تاکنون برای دریافت واکسن خود اقدام نکرده اند که این مرکز برای پوشش این افراد دوباره مهلت یک روزه منظور کرده است.

 

به گزارش صب ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا اظهار داشت: در طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون هفت هزار و ۳۰۰ کودک واجد شرایط دریافت این واکسن هستند که تا کنون پنج هزار و ۳۰۲ کودک این فرآورده دارویی را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: این طرح ویژه کودکان ۹ ماهه تا هفت ساله است و والدین کودکان جامانده می توانند روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه کودک خود را به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه سلامت صدف، جهت واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون ببرند.

رضانیا با اشاره به اینکه به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه کودک ضروری است افزود: پیشتر این طرح هشتم تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به علت تردد اتباع خارجی ابتدا برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه (افغانستان و پاکستان) و طغیان‌ این بیماری‌ها در آن کشورها عمده علت اجرای این طرح در کیش همزمان با چهار استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان  است.

 رضانیا گفت: جامعه هدف این طرح در کیش حدود هفت هزار و ۳۰۰ نفر است و تاکنون چهار هزار و ۷۵۰ نفر شامل چهار هزار و ۵۹۹ ایرانی و ۱۵۱ غیر ایرانی واکسن تکمیلی را دریافت کرده اند که ۶۴درصد جامعه هدف است.

رییس مرکز توسعه سلامت گفت: برای رسیدن به پوشش کامل واکسیناسیون نیاز به همراهی و توجه والدین گرامی نسبت به سلامت فرزندان خود هستیم تا با مراجعه هر چه سریعتر به مراکز و پایگاههای سلامت پوشش حداکثری محقق شود.

سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد.

ایمن‌سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است . واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها