بازگشت بیش از 2700 شهروند عراقی در مرزهای بلاروس و لیتوانی



وزارت مهاجرت عراق از بازگشت بیش از 2700 شهروند عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس و کشورهای همسایه آن خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «کریم النوری»، قائم‌مقام وزارت مهاجرت عراق در گفت‌وگو با بغداد الیوم تصریح کرد تاکنون بیش از 2700 تبعه عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس و شرق اروپا به کشور بازگردانده شده اند و ما آمادگی کامل برای انتقال داوطلبانه همه این افراد هستیم. النوری گفت: دولت عراق و مشخصا وزارت مهاجرت از نزدیک پیگر پرونده شهروندان عراقی سرگردان در بلاروس، لیتوانی و کشورهای شرق اروپا است. وی گفت: وزارت مهاجرت با همکاری وزارت امور خارجه در تلاش برای بازگرداندن مهاجران به صورت داوطلبانه به کشور است.

در ماه‌های گذشته، هزاران تن از مهاجران خاورمیانه و افریقا، از مرز بلاروس وارد لیتوانی و لهستان شده و یا برای عبور از این مرز تلاش کرده‌اند.

اتحادیه اروپا، الکساندر لوکاچنکو، رئیس جمهور بلاروس را به سازماندهی موج مهاجران به سوی اروپا به عنوان واکنشی در برابر تحریم‌های اقتصادی اتحادیه علیه این کشور متهم می‌کند. شماری از مهاجران می‌گویند که نیروهای بلاروس آنها را مجبور می‌کنند تا از مرز بگذرند اما نگهبانان مرزی لهستانی دوباره آن‌ها را به مرز بلاروس عقب می‌رانند. این رفتار نگهبانان مرزی هردو کشور موجب شده تعدادی از مهاجران در بی‌سرنوشتی رقت باری در مرز گیر بیفتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها