وزیر علوم:

سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری حذف می‌شود



وزیر علوم: طبق رایزنی با ستادکل نیروهای مسلح، از این به بعد دانشجویان دکتری به جای سربازی، امریه پسادکتری را می‌گذرانند. این افراد باید یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور ارائه کنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تجارت‌نیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (سه‌شنبه ۱۶ آذر) بعد از حضور در کمیسیون آموزش در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: امروز در این کمیسیون گزارشی از کارهای انجام شده در طی ۱۰۰ روز اخیر در وزارت علوم را به نمایندگان ارائه کردم.

وی افزود:‌ تأسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم بود که پیش از این وجود نداشت این در حالی است که پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد علمی دانشگاه‌ها به خوبی ساماندهی و مدیریت نمی‌شدکه با تأسیس این معاونت تلاش داریم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شهرک‌های تحقیقاتی و علمی بهتر و منسجم‌تر مدیریت شود.

وزیر علوم تصریح کرد: اخذ مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری بود که شورایعالی انقلاب فرهنگی آن را در سال ۹۸ مصوب کرده بود اما اجرایی نشده بود و با پیگیری‌های انجام شده این مجوز صادر شد و مقرر شد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار لازم به آن تخصیص داده شود.

زلفی‌گل درباره دیگر کارهای وزارت علوم در طول ۱۰۰ روز اخیر خاطرنشان کرد:‌ ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها است. به طوریکه تمامی اولویت‌های تحقیقاتی صنایع خصوصی و دولتی در یک سامانه نمایی‌سازی شود و در معرض دید پژوهشگران و اساتید دانشگاه قرار گیرد و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور در راستای نیازهای کشور هدایت شود.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد به دانش‌آموختگان ذکور دوره دکتری به جای سربازی امریه پسادکتری داده شود تا یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور و صنایع نظامی تعریف شود و آنها این طرح تحقیقاتی را زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه انجام دهند که البته آن طرح به منزله سربازی برای این افراد منظور خواهد شد و قطعاً از دریافت حقوق مشخصی هم برخوردار خواهند بود.

وزیر علوم اظهار کرد: بازنگری در چارت وزارت علوم و روزآمد کردن مأموریت‌های این وزارتخانه هم از دیگر کارهایی بود که در این ۱۰۰ روز انجام دادیم. به طوریکه اداره فناوری اطلاعات به نام اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی تغییر پیدا کرد که با توجه به روزآمد شدن نیازهای کشور چارت و ساختار وزارت علوم هم روزآمد شد. به گونه‌ای که تلاش داریم این چارت با نیازهای وزارت علوم همخوانی داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها