سقوط پاراگلایدر سوار در ارتفاعات گنو/ جوان دچار آسیب‌دیدگی شدید شد

جوان حدودا 37 ساله پاراگلایدر سوار هنگام پرواز در منطقه کوه گنو دچار سقوط و آسیب‌دیدگی شدید شد. وی ساعت 15 و 30 دقیقه عصر دیروز بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه و بدون آشنایی به منطقه، اقدام به پرواز با پاراگلایدر کرد که دچار حادثه شد و به درون دره سقوط کرد.

به گزارش صبح ساحل، مسئول تیم جست‌وجو و نجات هیئت کوهنوردی هرمزگان بابیان اینکه این فرد مصدوم اهل شمال کشور است گفت: دیروز صبح مسابقه پاراگلایدر سواران در منطقه کوه گنو برگزارشده بود که این جوان، بعد از پایان مسابقه بدون هماهنگی با دستگاه‌های امدادی در منطقه و در زمان نامناسب با چتر خود به پرواز درآمد.
مسعود محمدی افزود: چون این جوان شناخت کافی از منطقه نداشته در نقطه‌ای قرارگرفته بود که حتی پاراگلایدر سوارانی با شناخت کامل از موقعیت مکانی، در این منطقه پرواز نمی‌کنند.
وی ادامه داد: او به‌سرعت به دره‌ای سقوط کرد و با بی‌سیم و موبایل با دوستانش ارتباط گرفت آن‌ها نیز بلافاصله به گروه‌های امدادی اطلاع دادند.
محمدی با اشاره به اینکه تیم متشکل از 15 نفر از نجات گران جمعیت هلال‌احمر وامداد و نجات هیئت کوهنوردی استان و افراد محلی، به کمک فرد آسیب‌دیده اعزام شدند گفت: حدود 2 ساعت بعدازاین حادثه با کمک اهالی منطقه به موقعیت موردنظر رسیدیم و پس از کمک‌های اولیه و با توجه به‌شدت جراحات و وضعیت وخیم جوان آسیب‌دیده تصمیم گرفته‌شده وی هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی منتقل گردد و امکان ماندن برای بالگرد در صبح امروز نبود.
محمدی افزود: تیم متشکل از 15 نفر پشتیبان ساعاتی بعد در میان مسیر به ما ملحق شدند، مصدوم را تا روستای چاهو گنو منتقل کردیم و تحویل آمبولانس 115 دادیم.
مسئول تیم جست‌وجو و نجات هیئت کوهنوردی هرمزگان از افراد خواست: قبل از ورود به منطقه حتماً از نقاط حساس و پر از خطر اطلاعات کافی کسب کنند.
وی این را عنوان کرد که متأسفانه برای برگزاری این رویداد ورزشی هیچ اطلاعی به دستگاه‌های امدادی داده نشده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.