تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 140هزار  TEUکانتینر در بندر شهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آذر ماه در مجموع یک میلیون و 143 هزار و 426 TEU کانتینر در مجتمع بندری شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، "علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران" در تشریح عملکرد کانتینری مهم ترین بندر کانتینری کشور از ابتدای سال جاری تا نیمه آذر ماه امسال اظهار داشت: تعداد کانتینرهای جابجا شده طی این مدت یک میلیون و 143 هزار و 426 TEU بوده که 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طی این دوره زمانی ، 293 هزار و 771 TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و 286 هزار و 982 TEU کانتینر کالاهای وارداتی جابجا شده است که آمارها به ترتیب در صادرات 10 درصد افزایش و در واردات 4 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: همچنین از طریق این بندر به میزان 181 هزار و 445TEU  کانتنیر ترانزیت خارجی صورت گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه 68 درصدی به ثبت رسیده است.

محمدی کرجی‌ران، ترانشیب کانتینری طی مدت یاد شده را 169 هزار و 631 TEU اعلام کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش را محقق شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مدت زمان یاد شده نیز یک‌هزار و 141 فروند کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی رفت و آمد داشته‌ که آمار پنج درصدی رشد را به ثبت رسانده اند.

بندر شهید رجایی با دارا بودن 10 پست اسکله کانتینری در مجموع به طول 2 هزار و 500 متر و 23 دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری 6.5 میلیون TEU کانتینر را دارا می‌باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها