میانجیگری قطر برای برگزاری نشست میان عربستان و ترکیه



یک رسانه آمریکایی از میانجیگری قطر برای برگزاری یک نشست میان ولیعهد و حاکم دوفاکتوی عربستان سعودی با رئیس جمهوری ترکیه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که قطر درحال میانجیگری میان ریاض و آنکارا است تا نشستی را میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ترتیب دهد.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع از روند میانجیگری قطر در این پرونده نوشت: موفقیت تلاش‌های کشور برای برگزاری دیدار میان محمد بن سلمان و اردوغان، بیانگر گشایش احتمالی اختلافاتی است که چندین سال منطقه را درگیر کرده است.

دو منبع در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال در این باره گفتند مقامات قطر تلاش کردند در جریان سفر همزمان اخیر بن سلمان و اردوغان به قطر دیداری را میان آنها ترتیب دهند؛ اما این تلاش‌ها بی‌فایده بوده است.

این منابع در ادامه گزارش دادند که مقامات قطر به دنبال یافتن زمان و مکان مناسب برای برگزاری دیدار میان آنها طی‌ هفته‌های آتی هستند.

روابط ترکیه و عربستان سعودی در ۱۰ سال اخیر شاهد فراز و فرود بوده است. روابطی که با آغاز اتفاقات موسوم به "بهار عربی" به مرور به تیرگی گرایید و طی چند سال اخیر و پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به دست افراد محمد بن سلمان در کنسولگری ریاض در استانبول تنش میان آنها بالا گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها