عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس:

عوارض خروج از کشور در صورت افزایش احتمالی حداکثر 520 هزار تومان می‌شود



عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تکذیب خبر افزیش نرخ عوارض خروج از کشور به مبلغ 5 میلیون و 200 هزار تومان گفت: دولت برنامه ای برای افرایش میزان عوارض خروج از کشور ندارد و چنانچه هم بخواهد این رقم را افزایش دهد مطابق قانون این افزایش حداکثر با توجه به نرخ تورم عدد 520 هزار تومان خواهد رسید.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد رضا دشتی اردکانی با بیان این مطلب افزود: پیش بینی دولت سال گذشته برای درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور 1500 میلیارد تومان بود که با توجه به شرایط کرونا و عدم مسافرت ها میزان سفر کاهش یافت و فقط 10 هزار نفر از کشور خارج شدند و بنابر این میزان درآمد پیش بینی شده در این زمینه نیز با کاهش مواجه شد.

وی با اشاره به انتشار خبر افزایش عوارض خروج از کشور به مبلغ 5 میلیون و 200 هزار تومان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته فقط 10 هزار نفر از کشور خارج شدند بنابراین خبر به غلط و بر اساس میزان پیش بینی  رقم بوجه بر اساس خروج مسافران اعلام شده بود و این در حالی است که در سال آینده با توجه به پیش بینی افزایش سفر به میزان  10 میلیون نفر رقم عوارض خروج تغییری نخواهد داشت و یا حداکثر با افزایش جزئی مواجه می شود.

این عضو کمیسون برنامه و بوجه مجلس خاطر نشان کرد: مطابق قانون اگر دولت هم بخواهد میزان عوارض خروج از کشور را افرایش بدهد حداکثر این رقم با توجه به نرخ تورم کشور 520 هزار تومان خواهد بود و بنابراین اعلام ارقام میلیونی در این زمینه درست نیست.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این باره گفت که طبق توضیحات معاون رییس سازمان برنامه و بودجه عوارض خروج از کشور در سال آینده تغییری نمی کند.

محمد خدابخشیدر توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد.

وی ادامه داد: طبق توضیحات آقای پور محمدی عوارض خروج در سال ۱۴۰۱ تغییری نمی کند؛ علت اینکه در لایحه دولت میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته این بوده که دولت پیش بینی کرده که میزان سفرها نسبت به شرایط کرونایی زیادتر شده و درآمد بیشتری از عوارض بدست می آید و این ارتباطی به تغییر در میزان عوارض خروج از کشور ندارد.

همچنین محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت که در جلسه امروز کمیسیون  نمایندگان سوالات خود را در مورد تاثیرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر کالاهای اساسی، میزان افزایش حقوق و دستمزد، نحوه افزایش یارانه‌ها، افزایش سن بازنشستگی، عوارض خروج از کشور، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در است.

 

منابع: عصر ایران، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها