مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

آبرسانی، پل خلیج فارس و توسعه بنکرینگ قشم در اولویت


نویسنده: نصیر عالی خانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حل مشکلات آب در مناطق مختلف جزیره، احداث پل خلیج فارس و توسعه بنکرینگ به منظور ایجاد ارزش افزوده، جزو اولویت‌های این سازمان در دوره جدید خواهد بود.
افشار فتح الهی در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: مشکل کمبود آب جزو مسائل ریشه ای است و می بایست زودتر از اینها به آن ورود می شد تا معضل آب پس از اینهمه سال در قشم وجود نداشته باشد. وی با تاکید بر تقدم تامین آب بر احداث جاده و اتوبان در جزیره اظهار داشت: اگر در این سال‌ها بجای احداث جاده، آب به دست مردم می رسید، اقدام پسندیده‌تری بود.
  
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همپنین با اشاره به نقش شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس بر توسعه بخش‌های مختلف جزیره و همچنین تسهیل در ورود و خروج جزیره، اضافه کرد: هم اکنون در حال رایزنی در خصوص تکمیل این ابرپروژه هستیم و امیدواریم با راه‌اندازی مجدد و آغاز عملیات عمرانی نهایتا ظرف مدت 3 سال، بتوانیم از این دستاورد استفاده کنیم. وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل بنکرینگ قشم و امکان پهلوگیری کشتی‌ها، افزود: وجود این پتانسیل‌ها، امکانی خداوندی است که متاسفانه به دلیل ضعف‌های مدیریتی از آن استفاده شایانی نشده است. فتح الهی اظهار داشت: شوربختانه از این مزیت‌ های منطقه آزاد در راستای توسعه، صادرات و همچنین تولید ثروت استفاده چندانی نشده است.
وی با بیان اینکه قشم باید به برندی برتر در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شود، افزود: باید نام قشم را بازآفرینی کنیم و با ایجاد زیرساخت‌های راه، انرژی و حمل و نقل بتوانیم جایگاه خود را در عرصه‌های مختلف بازتعریف کنیم.
  
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با تاکید بر نیازمندی قشم به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت ادامه داد: باید ریل‌گذاری حرکت به سمت آینده انجام شود تا با استفاده از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف مسیر توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف در جزیره رقم بخورد. وی با تاکید بر ارتقای سطح بهداشت و درمانی قشم در ابعاد کمی و کیفی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توان بخش خصوصی برای احیای مراکز درمانی و بیمارستان‌های جزیره را مورد نیاز ذکر کرد.
  
فتح الهی همچنین از نیاز ایجاد اطلاعات برای نحوه سرمایه گذاری گفت و افزود: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری نیازمند اطلاعاتی هستند که باید به صورت مشخص در اختیار آنان قرار داده شود تا با اطمینان خاطر، زمینه جلب حداکثری آنها در بخش‌های مختلف فراهم آید.وی از ایجاد 300 کیلومتر راه در چند سال گذشته در قشم گفت و افزود: به رغم اقدامات گسترده در این حوزه، هنوز هم 200 کیلومتر راه نیاز داریم و به دلیل کمبود بودجه، اولویت با از بین بردن مسیرها و نقاط حادثه ساز است که امیدواریم بتوانیم با کمترین هزینه، بیشترین رضایتمندی و نتیجه را در این خصوص ببینیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی قشم از توافق اولیه به منظور در اختیارگذاشتن خودروهای دپوشده در گمرکات کشور برای نوسازی ناوگان مناطق آزاد کشور خصوصا قشم خبر داد. وی ادامه داد: با توجه به مساحت جزیره و شرایط آب و هوایی آن، درخواست شده تعداد بیشتری از این خودروها در اختیار جزیره قشم قرار گیرد.
فتح الهی از رایزنی به منظور راه‌اندازی خطوط هوایی در مسیرهای عمان و نجف گفت و افزود: در این باره با شرکت قشم ایر مذاکراتی انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی این خطوط باشیم. وی همچنین با انتقاد از بالابودن هزینه‌های میوه و تره بار در قشم نسبت به بندرعباس، اضافه کرد: نبود اتحادیه‌های صنفی به منظور نرخ‌گذاری و نظارت، باعث افزایش قیمت در این حوزه شده که می طلبد اقدامی اساسی در این رابطه انجام شود و بازویی برای دولت شکل گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ، از نبود خدمات گمرکی مناسب برای سرمایه گذاران و تجار انتقاد کرد و گفت: این تسهیلات حتی برای شرکت‌های مستقر در شهرهای دیگر مثل تهران فراهم است و باید به طور ویژه در منطقه آزاد وجود داشته باشد.وی معافیت های مالیاتی را مشوقی بزرگ برای ورود و جذب سرمایه گذاران ذکر و اضافه کرد: نمی توان تمام مزیت های مناطق آزاد را از آن گرفت و سرمای گذار را تشویق به سرمایه گذاری در این مناطق کرد.
افشار فتح اللهی آبانماه 1400 به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد تا نخستین انتصاب دولت جدید در منطقه آزاد قشم را به نام خود ثبت کند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها