ایلان ماسک ۱۱ میلیارد دلار مالیات می‌دهد



ایلان ماسک هفته گذشته در توییتی اعلام کرد که امسال بیشترین مالیات تاریخ را پرداخت خواهد کرد. این میلیاردر امروز در توییت دیگری گفت که ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت می‌کند و به اعتراضات نسبت به عدم پرداخت مالیات وی پاسخ داد.

به گزارش صبح ساحل، «ایلان ماسک»، ثروتمندترین مرد جهان و مدیر عامل کمپانی تسلا در حساب توییتر خود اعلام کرد که امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد. مبلغی که می‌تواند رکورد جدیدی را در سرویس مالیات داخلی آمریکا ثبت کند.

اگر این میلیاردر تمام اختیارات سهام مورد نظر خود را تا سال آینده به اجرا بگذارد، ممکن است برای سال ۲۰۲۱ با لایحه مالیاتی به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد دلار مواجه شود. ایلان ماسک امروز در حساب توییتر خود گفت:«برا ی آن‌هایی که کنجکاو هستند، امسال بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهم کرد.»

    

 دلیل این مبلغ بالا چیست؟

به نقل از بیزنس استاندارد، این مالیات سنگین از آنجایی نشأت می‌گیرد که ماسک حدود ۱۵ میلیون اختیار سهام را به اجرا گذاشت. وی برای پوشش مالیات‌های مربوط به این معاملات میلیون‌ها سهم را فروخت. این اتفاق پس از یک نظرسنجی در توییتر افتاد. ایلان ماسک در این توییت از دنبال کنندگان خود پرسید که آیا باید ۱۰ درصد از سهام خود در خودروهای برقی را بفروشد یا خیر. این سهام در طی پنج سال گذشته ۲۳۰۰ درصد رشد داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک نسبت به ثروت کلان خود مالیات کمی پرداخت کرده است. اما او این مسئله را انکار کرده و می‌گوید که از اسپیس ایکس و تسلا حقوقی برای خود در نظر نگرفته است. و به میزان ۵۳ درصد از اختیارات خرید و فروش سهامی که فراهم می‌کند را مالیات پرداخت می‌کند. وی افزود که پیش بینی می‌کند سال آینده نرخ‌های مالیات افزایش پیدا کند.

ماسک در اوایل این ماه میلادی گفته بود که امسال بیشترین مالیات طول تاریخ را پرداخت خواهد کرد. این گفته در واکنش به توییت یکی از سناتورهای ماساچوست، الیزابت وارن، بود که لقب جدیدی که روزنامه تایمز به عنوان «مرد سال» به ایلان ماسک داده بود را استفاده کرد تا او را به پرداخت مالیات دعوت کند. وی در پاسخ به این توییت نوشت:«اگر فقط برای دو ثانیه چشمان خود را باز می‌کردید متوجه می‌شدید که من امسال از هر شخص دیگری در طول تاریخ مالیات بیشتری پرداخت خواهم کرد».

منبع: تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها