استاندار هرمزگان:

سهم ۲.۹ درصدی استان از تسهیلات تبصره ۱۸/ پنج هکتار به صورت آزمایشی به کشت پنبه اختصاص داده شده‌است



استاندار هرمزگان با اشاره به سهم ۲.۹ درصدی استان از تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: با رایزنی‌های انجام شده قرار است سهم استان از این محل با رشد ۱.۳درصدی به ۴.۲ درصد ارتقا پیدا کند که کمک شایانی برای ایجاد مشاغل خرد به عنوان یکی از سیاست های اصلی مجموعه دولت در این منطقه می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست ترسیم مدل تامین مالی پروژه های توسعه سواحل مکران که با حضور سید محمد هادی سبحانیان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده از سوی وزارت اقتصاد برای تامین مالی طرح‌های توسعه سواحل مکران افزود: ابتدا قرار بود یک شرکت تامین مالی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی ایجاد شود که اجرای آن به دلیل هزینه های بالا منتفی شد و مقرر شد که از ظرفیت دیگر شرکت‌های تامین مالی به منظور اجرای پروژه های خرد اشتغال‌زا در منطقه مکران استفاده شود. وی بیان داشت: تخصیص منابع برای ایجاد مشاغل خرد و طرح‌های کوچک و متوسط از محل تبصره ۱۸ و از طریق پلت فرم های تامین مالی جمعی صورت خواهد گرفت و برای اجرای طرح‌های بزرگ و پیشران منطقه مکران از کمک شرکت های تامین مالی مانند «امین و صبا» تامین بهره خواهیم برد.

استاندار هرمزگان از آمادگی مدیران عامل شرکت های تامین سرمایه امین و صبا برای مهیا کردن ابزارها و تامین منابع مالی این طرح‌ها خبر داد و گفت: زیرساخت های لازم برای طرح‌های مولد به ویژه در کانون های فقر شناسایی شده، از محل بودجه عمرانی و اعتبارات صندوق توسعه استان که بزودی تشکیل می شود، ایجاد خواهد شد. وی عنوان کرد: هر یک میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح‌های بزرگ مقیاس به‌صورت تقریبی تنها یک شغل ایجاد می کند که باید این مدل توسعه در هرمزگان تغییر پیدا کند و زنجیره ارزش، توسعه طولی صنایع و خوشه های خدماتی در استان فعال شوند.

استاندار هرمزگان، بهره مندی از منابع نفتی و معدنی را یک ظرفیت بزرگ و مهم برای کشور برشمرد و اضافه کرد: باتوجه به نزدیکی سواحل مکران به استان کرمان به‌عنوان قطب معدنی کشور، زنجیره ترکیبی معدنی و شیمیایی در این منطقه باید فعال شود و با توجه به وجود محدودیت در این حوزه، فعالیت در این زمینه دارای صرفه اقتصادی فراوانی است.
وی، خط لوله گوره - جاسک و خط لوله صلح را از دیگر مزیت های مهم برای هرمزگان عنوان کرد و گفت: عبور این ۲ خط لوله مهم استراتژیک نفت و گاز از منطقه هرمزگان به این معنی است که در همه نقاط استان نفت و گاز وجود دارد و می تواند صنایع مختلفی در امتداد آن شکل بگیرد که  می تواند بسیار راهگشا باشد.


استاندار هرمزگان همچنین از تولید آزمایشی پنبه با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود برای کشت این محصول در استان خبر داد و گفت: هم اکنون پنج هکتار به صورت آزمایشی به کشت پنبه اختصاص داده شده و در مرحله نهایی یک هزارو ۲۰۰ هکتار برای کشت این محصول به منظور تقویت صنعت نساجی و همچنین فعال سازی صنایع پایین دست پتروشیمی که امکان ایجاد اشتغال بالایی دارد، تخصیص داده خواهد شد. سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد سد و سازه های آبخیزداری برای مهار بیش از ۲۶۰میلیون متر مکعب آب های سطحی در منطقه شرق هرمزگان به منظور توسعه بخش کشاورزی از دیگر مباحث مطرح شده در نشست استاندار با معاون وزیر اقتصاد و شرکت های تأمین مالی وابسته به شستا بود.


همچنین در این نشست مقرر شد، نشست مشترکی با حضور استاندار هرمزگان و مدیرعامل شستا برای بررسی مدل سرمایه گذاری به منظور ایجاد مشاغل خرد و پروژه های اشتغال زا در استان با محوریت سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) برگزار شود.
مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، دبیر تبصره ۱۸، مدیران عامل تامین سرمایه امین و صبا تامین وابسته به شستا و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان و تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها