نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

تاثیر مثبت رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ بر مذاکرات هسته‌ای/ امیدواریم حماسه بزرگ 9دی فراموش نشود



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ که در جزیره قشم، لارک، بوشهر و قسمت‌ هایی از خوزستان با اقتدار در حال انجام است به موقع بود و بر مذاکرات هسته ای تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده درخطبه‌های نماز جمعه بندرعباس افزود: رزمایش مکعبی بود که یعنی هم تهاجمی، ترکیبی، تدافعی بود و آزمایش سلاح های جدید انجام شد.

وی ادامه داد: رزمندگان در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17رژیم صهیونسیتی را با این حرکت به وقوع و به هنگام ساکت کردند و در مذاکره های هسته‌ای که آمریکایی‌ها تقسیم کار کرده اند تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها عربده کشی را به صهیونیست‌ها، پلیس بد را به فرانسوی ها و نقشی هم به انگلیسی‌ها که باید آنها را کفتار پیر نام نهاده اند اما خودش در جریان مذاکرات برجام عملکرد خوبی نداشتند.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: کارهای خوبی در این رزمایش انجام گرفت که همه ابعاد آن باز نشد و همان مقداری که رسانه‌ای شد و دنیا فهمید برای برهم زدن معادلات کافی بود.

 

۹ دی حماسه به تمام معنا بود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده  نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز بصیرت گفت: حماسه‌ها ماندگار می‌شود و ۹ دی حماسه به تمام معنا بود که خالق آن مردم بودند و بساط فتنه و فتنه گران را جمع کردند.

وی اضافه کرد: بصیرت انقلابی را در آن روز می‌شد دید، مردم خودجوش وارد میدان شدند و با انزجار از فتنه گران، محبت خود را به انقلاب و شهدا و آرمان‌هایشان نشان دادند. 

وی ادامه داد: مردم هم در آن روز با مسوولان اتمام حجت کردند، حالت نوبت مسوولان است که به مردم برسند، امیدواریم این حماسه بزرگ به فراموشی سپرده نشود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: فتنه ها پایان ندارد و تا انسان هست فتنه وجود دارد و در طول تاریخ اسلام و حتی دوران پیامبر (ص)و امیر المومنین (ع) بوده و هنوز هم هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: مهم راهکار و آمادگی جامعه اسلامی برای مقابله با این فتنه هاست، بصیرت معجونی است که در برابر فتنه می‌تواند جامعه را آماده کند.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان برای آنها و بر بستر انتخابات در کشورهای حوزه بالکان کودتا می‌کردند و برای کشور ما هم همین برنامه را اجرا کردند با بصیرت انقلابی مردم شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز ایمنی در برابر زمین لرزه و کاهش ابرهای بلایای طبیعی، بیان کرد: دل نگرانی های جدی در خصوص زمین لرزه بندرعباس فین و قلعه قاضی و قشم وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: مسوولان در حال کار و تلاش برای زلزله زدگان هرمزگان هستند و در کنار آن ایمن سازی ساختمان ها و منازل مردم نکته اساسی و مهمی است که نظام مهندسی ساختمان هرمزگان با وسواس به آن توجه کند.

وی افزود: هرمزگان لرزه خیز است و باید خود را برای کاهش اثرهای آن آماده کنیم تا تلفاتی رخ ندهد، این مسأله به خصوص برای خانه های روستایی که گاهی بدون طرح های مهندسی و فنی احداث می‌شود اهمیت بالایی دارد.

وی یاد آور شد: نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در زمین لرزه‌های ۲۳ آبان گرفت اما کافی نیست، اگر این ۲ زمین لرزه که اندکی با مکث همراه بود بدون مکث ادامه می یافت چه اتفاقی رخ می‌داد.

 

کارهای بزرگ نهضت سوادآموزی ادامه یابد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، ابراز کرد: هیچ مکتبی به اندازه مکتب حیات بخش اسلام نسبت به سواد آموزی اهمیت قایل نیست.

عبادی زاده افزود: پیامبر (ص) وقتی اسیر می‌گرفت می‌فرمود اگر به ۱۰ مسلمان خواندن و نوشتن بیاموزید آزاد هستید، این نشان دهنده اهمیت سواد آموزی در اسلام است.

وی گفت: کارهای بزرگی توسط نهضت سواد آموزی انجام شد و امروز هم آموزش و پرورش کارهای بزرگی انجام می‌دهد و نباید کارهایی که در این مسیر انجام شده متوقف شود.

بنا به اظهار امام جمعه بندرعباس، آمار سواد در ایران در دنیا بالاست و مسوولان برای کسانی که تخصیل می‌کنند و به درجات بالای علمی می‌رسند کاری کنند تا از آنها در همینجا استفاده شود و در کشور بمانند.

 

مهارت آموزی به خانه‌ها برده شود

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: آموزش‌ های فرد به فرد مورد توجه قرار گیرد، مهارت آموزی زنان خانه دار در کنار خواندن و نوشتن مورد تاکید است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: نباید به این سادگی از معرفی بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی عبور کرد و آن را به راحتی از دست داد لذا مسوولان آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی را در دل خانواده‌ها ببرند.

وی با اشاره به شهادت حاج حسن ایرلو گفت: شهید حاج حسن ایران رزمنده همسنگر شهید سلیمانی بود، این شهید در ظاهر دیپلماتی در یمن بود اما در کنار شهید سلیمانی جریان مقاومت را هدایت می‌کردند والبته تلاش‌های وی در عراق سوریه و یمن بر مجاهدان و یاران الهی پوشیده نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها