مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

رفع دوگانگی مدیریت، با منطقه آزاد شدن تمامی جزیره قشم


نویسنده: نصیر عالی خانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مشکلات ناشی از دوگانگی مدیریت در قشم، با تبدیل سراسر جزیره به منطقه آزاد برطرف می شود که این اقدام، باعث توسعه، پیشرفت و جلوگیری از موازی کاری‌ها شود.

  

 
افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین رونمایی از برنامه‌های راهبردی این سازمان تا افق 1404 گفت: پس از بررسی اسناد مطالعاتی  و بالادستی و ارزیابی‌های میدانی، راهبردهای سازمان برمبنای واقعیت و شرایط موجود اقتصادی قشم و کشور تدوین شده است.
وی ادامه داد: این راهبردها به صورت عمومی منتشر می شود و در سایت سازمان قرار می‌گیرد و از تمام نخبگان و دانشگاهیان قشم و کشور دعوت می کنیم با پیشنهادهای سازنده در اصلاح و تکمیل این برنامه ما را یاری کنند.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با برشمردن چالش‌ها و توانمندی‌های موجود در منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: پس از کارشناسی مشکلات و فرصت‌ها خط‌‌ مشی سازمان منطقه آزاد در 17 سرفصل مهم تعریف شده و پیگیری می‌شود.
فتح‌الهی با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقم معظم رهبری، افزود: جذب و حمایت سرمایه‌گذاران واقعی و توسعه دیپلماسی اقتصادی خصوصا در حوزه انرژی و هم‌‌پیوندی با مناطق آزاد کشورهای آزاد همسایه از جمله مهمترین خط مشی‌های سازمان در دولت مردمی هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بهره برداری صیانتی از منابع طبیعی قشم به همراه در اولویت قرارگرفتن بومیان جزیره در بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز در اجرای پروژه‌ها را از دیگر خط مشی‌های این سازمان دانست.
وی بر توسعه گردشگری با اتکا به منابع طبیعی بکر جزیره به ویژه در حوزه دریا و احیای سنت‌های بومی و قومیتی جزیره تاکید کرد.
فتح‌الهی با بیان ضرورت تسهیل و تسریع فرآیندهای صادرات و صادرات مجدد از منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: مقابله با تجارت غیررسمی از مبادی جزیره با ملاحظه معیشت بومیان نیز در رویکرد جدید سازمان با جدیت دنبال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبارزه با فساد و حذف گلوگاه‌ها و شفاف‌سازی فرآیندها، تحول در فرهنگ سازمانی، ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله و حرکت به سمت استقرار سازمان یادگیرنده و هوشمند را به عنوان دیگر خط مشی‌های سازمان برشمرد.
فتح‌الهی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های مدرن در توسعه شیلات جزیره، تصریح کرد: از این پس به طرح های سنتی که قابلیت بهره برداری از 7 تن میگو در هر هکتار دارند، مجوز داده نخواهد شد و تنها برای سرمایه‌گذرانی که در طرح های پرورش متراکم و فوق متراکم با بازدهی 150 تن میگو در هر هکتار مجوز صادر خواهد شد.
وی همچنین بر لزوم رفع محدویت های قانونی که با روح مناطق آزاد مغایر است تاکید و خاطرنشان ساخت: مذاکرات و پیگیری های لازم برای بازگردان مزیت‌های مناطق آزاد در سطوح بالای قانون گذاری کشور در حال انجام است.
مدیرعامل سامان منطقه آزاد قشم، یادآور شد، ما قصد نداریم قانون جدید به تصویب برسانیم بلکه در تلاش هستیم قانون تشکیل مناطق آزاد را احیا کنیم.
برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق ۱۴۰۴ شامل برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی است که به کمک کارشناسان و خبرگان دانشگاهی، بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم و با آگاهی از تمام محدودیت ها طراحی و تنظیم شده است. انتهای پیاممتن برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق ۱۴۰۴ در سایت سازمان برای همه مردم قابل دسترس است.

   

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها