افرادی که برای مدیران سابق دسته‌ دسته گل می‌بردند تا امتیاز بگیرند، امروز...

به وی لگد می زنند تا برائت بجویند



بعد از مراسم تودیع «رضا کمالی زرکانی» و انتصاب «اسمعیل جهانگیری» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد برخی از سهم خواهان رسانه ای استان که نتوانسته‌ بودند در دوره مدیرکل قبلی و در جریان زیاده خواهی ها به اهداف خود نائل شوند، اقدام به تخریب او و چاپلوسی برای مدیرکل جدید کردند.

   

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان که در اواخر دوره مدیریت خود با شناخت روحیه سودجویی این افراد اجازه سواستفاده و قانون‌گریزی را نداد و دست این افراد را از ریسمان تفرقه افکنی و انحصار کوتاه کرده‌بود، این چنین مورد شماتت این افراد قرار گرفت؛ غافل از آن که هر عقل سلیمی می‌توانست تشخیص دهد افرادی که چنین مغرضانه کمر به تخریب شخصی بسته‌اند قطعا در سال 1396 برنامه‌ها و منافعشان با تغییر مدیرکل آن اداره به خطر افتاده بود.

از همان زمان بود که در مخالفت با منفعت‌طلبی و سودجویی نورچشمی‌های مدیرکل پیش از کمالی ایستادگی شد و اجازه تخلفات بیشتر به این افراد داده نشد. حال نیز مشاهده می‌کنید که به مانند گذشته و در اقدامی تکراری در اولین روزهای انتصاب مدیر کل جدید رفتار جانبدارانه و مغرضانه در قبال مدیران گذشته رخ می دهد که اگر صرفا به دلیل منافع شخصی نیست پس چه چیزی می‌تواند باشد؟ آیا این حرکات مصداق ایجاد مانع در تصمیم گیری صحیح از سوی مدیر کل جدید، اختلال در رسیدگی به حق و وارونه جلوه دادن حقیقت نیست؟ چنین تخریب‌های مغرضانه و به دور از انصاف که رخ‌داد آن در آینده برای مدیر فعلی نیز محتمل است، همان بازی تکراری و نخ‌نمای آنهاست که بر همگان روشن است.

به نظر می رسد مدیر کل جدید هم باتجربه‌تر از آن باشد که فریب چاپلوسی‌ها و تملق‌گویی‌های چنین افرادی را بخورد چرا که ناکارامدی این افراد برای اکثریت جامعه فرهیخته رسانه ای مشخص شده است.

امید می رود مدیر کل جدید به خوبی از این موضوع آگاه باشد که اگر در آتیه نزدیک درخواست غیرقانونی و منفعت‌طلبانه آن‌ها را رد کند، درست مثل مدیرکل سابق، مورد تهدید و تخریب این افراد قرار خواهدگرفت. افرادی که اگر به خواسته‌شان نرسند، عده‌ای انگشت‌شمار را به وعده های خاص و با تکیه بر برخی مجازی نویسان با خود همراه می‌سازند تا علیه‌اش جوسازی کرده و یادداشت و بیانیه صادر ‌کنند.

افرادی که صدای طبل رسوایی‌شان چنان بلند است که کم‌تر کسی است که از یاد برده‌باشد این بندگان منفعت و قدرت چطور برای مدیران سابق دسته‌ دسته گل می‌بردند تا امتیاز بگیرند و در نهایت برای عزیز کردن خود نزد مدیران جدید تمام عنایات گذشتگان را فراموش کرده و حتی به این هم اکتفا ننموده و لگدی نیز به وی می زنند تا برائت بجویند. این افراد حتی وقاحت را به جایی رسانده‌اند که به کسی که در مکتبش درس خوانده‌اند برچسب بی‌تجربگی می‌زنند و حرمت استاد و شاگردی را هم شکسته‌اند. برخی نیز صراحتا اعلام می‌کنند کمالی زرکانی حتی شایستگی آبدارچی‌بودن در اداره فرهنگ و ارشاد را هم ندارد. بعضی از افراد انتقاد از عملکرد مسئولین را به تملق‌گویی و تخریب تقلیل داده‌اند و از این منظر تنها اسم رسانه را  یدک می‌کشند.

از دایره انصاف خارج است اگر کارهای مثبت و عملکرد مطلوب در برخی حوزه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان طی 4 سال گذشته و کسب رتبه‌های شاخص اختصاصی کشور را نادیده بگیریم، هر چند همواره با موقعیت مطلوب فاصله داشته ایم که نشان از ضعف در برنامه‌ریزی سیستماتیک و عدم توجه به زیرساخت های فرهنگی در سطح کلان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها