امیدواریم مسئله تردد خودروهای مناطق آزاد حل شود/تاسیس دانشگاه علوم و فنون دریایی هدیه‌ای به مردم هرمزگان است


نویسنده: صبح ساحل

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: اولین مشکل هرمزگان مسئله فقر است. در سال ۹۷ مرکز پژوهش های مجلس اعلام کردند هرمزگان جایگاه سوم فقر و بیکاری در کشور را دارد که در سه سال اخیر به رتبه اول فقر رسیده است.با توجه به وضعیت صنایع و ظرفیت های استان چنین وضعیتی زیبنده مردم هرمزگان نیست.
به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام عبادی افزود: مردم هرمزگان انتظار دارند بتوانند در مدیریت عالی کشور ایفای نقش کنند و سهمی در سازندگی کشورشان داشته باشند نیروهای خوبی را در استان هرمزگان داریم که انتظار داریم بستر فراهم شود.
وی با بیان اینکا باید فعالسازی بازراچه های مرزی زمینه ای برای مرزنشینان فراهم شود تا از ظرفیت کالاهای ملوانی برخوردار شوند، گفت: بسیاری از مردم استان هرمزگان برای درمان به استان یزد و فارس مراجعه می کنند. هرمزگان نیاز دارد در حوزه درمان ارتقا پیدا کند.
عبادی زاده با اشاره به اینکه ما کنار دریایی هستیم اما بسیاری از جزایر ما تشنه هستند، بیان کرد: خیلی از مناطق هرمزگان از طریق تانکر آبرسانی می شود ان شالله یکبار برای همیشه این موضوع حل می شود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان طرح رزاق راه اندازی شده ان شالله با این رویکرد کالاهای قاچاق کاهش پیدا کند، گفت: با توجه به سیاست های کشور و تاکیدات رهبر انقلاب بحث توسعه سواحل مکران است امیدوارم با تشکیل سازمانی در حوزه های اقتصادی با مرکزیت جاسک ان شالله سازمان توسعه سواحل مکران تاسیس شود.
وی اضافه کرد: خبر خوشی را استاندار‌ هرمزگان دادند امیدواریم مسئله تردد خودروهای مناطق آزاد حل شود و مسئله تردد خودروهای مناطق آزاد در هرمزگان مثل سایر استان های کشور حل شود.
امام جمعه بندرعباس گفت: حوزه صنعت حوزه گسترده ای است که ان شالله سهم جوانان هرمزگانی در این زمینه بیشتر شود.
وی در پایان تاکید کرد: ما در کنار دریا هستیم، دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه صنعت می تواند سوغاتی برای مردم هرمزگان در جهت تامین نیروی انسانی باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها