استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری:

ماهی هرمزگان از اصفهان به کویت صادر می‌شود/ هزار و 100روستا در استان مشکل آب دارند



استاندار هرمزگان شب گذشته در جلسه شورای اداری با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و جمعی از وزرای دولت در بندرعباس گفت: ماهی هرمزگان از این استان به اصفهان می‌رود و سپس به کویت صادر می‌شود. حتی خوراک دام در استان تامین نمی‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شب گذشته در جلسه شورای اداری با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و جمعی از وزرای دولت در بندرعباس ضمن تشریح برنامه پیشرفت پیمان برای هرمزگان اظهار داشت: برای رشد توام با رفاه برای مردم در اکوسیستم پیمان، مسائل و مشکلات استان رصد شده و ابرنیازها و ابرمسائلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به ۳۷۵ روستا با تانکر انجام می‌شود و ۱۱۰۰ روستا مشکل آب دارند، افزود: رواناب‌های فراوانی به دریا می‌ریزد و چهار سد در دست مطالعه است و دو سد در حال ساخت است که از شما خواهش دارم اعتبار تکمیل سد گابریک را اختصاص دهید.

استاندار هرمزگان گفت: بسیاری مردم سند مالکیت ندارند، صنایع تکمیلی بدرستی رشد نکرده‌اند و برای بشاگرد، کشت گیاهان دارویی ظرفیت بی‌نظیری دارد.

دوستی با بیان اینکه مدل زیست هرمزگان بر اساس اقتصاد دریا بوده که صید و تجارت می‌کرده‌اند، عنوان داشت: پیچیدگی صید سبب شده است که ۴ هزار شناور مجاز و ۱۲ هزار شناور غیر مجاز وجود داشته باشند و اساسا سیاستی که در آن غیرمجازها ۴ برابر مجازها باشند، محکوم به شکست است.

استاندار هرمزگان افزود: باید با توسعه صید دور، صیادان را به سمت صید در آبهای بین‌المللی سوق دهیم.

وی ادامه داد: مزارع پرورش میگوی ما بدلیل نداشتن برق فقط ۲ تن در هکتار تولید می‌کنند در حالی که اگر برق و هوادهی وجود داشته باشد تا ۱۶ تن در هر هکتار می‌توان تولید کرد.

دوستی گفت: عدم لایروبی خورها سبب شده تا اکوسیستم آنها بهم بخورد و تغذیه دریا صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان افزود: برخی کشورها متقاضی زمین در پسکرانه بندر شهید رجایی هستند و اگر بتوانیم موانع حقوقی آن را حل کنیم در حوزه ترانزیت کالا می‌توانیم کمک کنیم و درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای پهلودهی کشتی‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تنی به بنادر اقیانوسی نیاز داریم و باید برای ورود کشتی‌های نسل چهارم فکری کنیم.

دوستی گفت: گمرکات ما در شهرستان‌ها شبانه‌روزی نیستند و این که کمبود نیروی انسانی داریم.

استاندار هرمزگان افزود: سالی ۶۳ هزار خودرو ترانزیت از بندرلنگه صورت می‌گیرد و می‌توان آن را تا ۳ برابر با همین وضعیت موجود افزایش داد.

وی ادامه داد: تجارت ته‌لنجی دچار محدودیت است و اقتصاد فعالان آن دچار نوسان است و باید آن را سامان داد و پایدار کرد.

دوستی گفت: ماهی هرمزگان از این استان به اصفهان می‌رود و سپس به کویت صادر می‌شود. حتی خوراک دام در استان تامین نمی‌شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: گردشگری هرمزگان می‌تواند موتور محرک گردشگری کشور باشد و ایجاد ابراکوسیستم گردشگری ضروری است. پیوند دادن جزایر با پل و تله‌کابین با هم به سرمایه‌گذاری حمایتی نیاز دارد.

وی در پایان گفت: در حوزه صنعت و معدن زیرساخت‌های صنعتی ناقصی وجود دارد و همین علت بیکاری بالاست و صنایع متکی بر بزرگ‌مقیاس شکل گرفته و صنایع هنوز بخش‌های زیرین و جانبی خود را کامل نکرده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها