آخرین وضعیت هواشناسی در هرمزگان/ ورود سامانه بارشی از شنبه به استان



پیش بینی فعالیت سامانه بارشی از شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی در استان هرمزگان، از قرارگیری در مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری کنید.

    

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان «مجتبی حمزه نژاد» گفت: از روز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه بارشی برروی استان پیش بینی می‌شود که سبب رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.
وی گفت: شدت بارش این سامانه طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه و عمدتا در غربی‌ترین نقاط استان (غرب و شمال شهرستان‌های پارسیان و بستک) همچنین مناطق شرقی استان، بخش‌هایی از مرکز استان و شمال تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: لازم به ذکر است، با توجه به فعالیت همزمان این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه‌ها وسد‌ها در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان توصیه اکید می‌گردد.
وی گفت: دریا نیز طی این مدت، ابتدا با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه ۲۸ دی، تا پایان هفته آینده با وزش تندباد‌های غربی بطور کامل، مواج خواهد شد. توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از نظر دمایی حین فعالیت سامانه بارشی، افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه همچنین کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد و با خروج سامانه بارشی از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دمای کمینه مورد انتظار است. 

      

آخرین وضعیت هواشناسی در هرمزگان/ ورود سامانه بارشی از شنبه به استان

آخرین تصوير دريافتي از ماهواره ی هواشناسي، بیانگر افزایش ابر بر روی استان هرمزگان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها