پارک آهوان کیش در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پارک آهوان این جزیره با استفاده از تجارب موفق مناطق حفاظت شده محیط زیستی جهان در معرض بازدید گردشگران علاقه مند به محیط زیست قرار می گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا نوایی لواسانی عصر جمعه در آیین آغاز مستند کیش من در پارک آهوان این جزیره اظهار داشت: در صدد هستیم گردشگران به گونه ای از این پارک بازدید کنند که نه تنها آسیبی به محیط زیست آن وارد نشود بلکه باعث کمک و رونق گردشگری طبیعی نیز بشوند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این ایده نیازمند این هستیم از مدل های جهانی از جمله طرح ریلی دور پارک و خودروهای مخصوص مناطق حفاظت شده استفاده کنیم که به زودی راهکارها و طرح های اجرایی آن از سوی اداره محیط زیست کیش تدوین و پیشنهاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه امکانات این از جمله آبشخورها ویژه حیوانات از دیگر دستورکارهای سازمان است افزود: همچنین گونه های جانوری که با آهوران و گونه های دیگر این پارک همزیستی مسالمت آمیز دارند با استفاده از یافته های تحقیقاتی و تجربی محیط زیست جزیره و سایر مناطق حفاظت شده جهان اضافه می شوند.

 

پارک آهوان کیش در معرض دید گردشگران قرار می گیرد

  

ظرفیت های گردشگری کیش به تصویر کشیده می شود

جبرئیل نجفی معاون سیما مرکز صدا و سیمای جزیره کیش نیز در آیین گفت: اولین مستند کیش من با هدف معرفی گردشگری این جزیره در در عرصه های مختلف طبیعی، تفریحات دریایی، هوایی، آبی و کسب و کار توریستی در ۱۳ قسمت ساخته می شود.

سید علی محیط بان جزیره کیش هم گفت: پارک اهوان کیش به وسعت ۲۰ هکتار یکی از مناطق بکر و دست نخورده این جزیره است که در ان علاوه بر آهوان و خدنگ ها، ۶۴ گونه پرنده نیز زیست دارند.

وی افزود: اصلاح فنس کشی دور پارک برای جلوگیری ورود حیوانات بدون صاحب، برقراری نگهبانی ۲۴ ساعته و اجرای برنامه های مدیریتی لازمه مسائل حفاظتی آن است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها