در بندر کلاهی و روستای پشتکوه رخ داد؛

تصادف مرگبار خودروهای قاچاق سوخت با 4موتورسوار و عابرپیاده



تصادف دو دستگاه  خودروی  حامل سوخت قاچاق  فاقد پلاک با موتورسواران و یک نفر عابرپیاده، 2 نفر مجروح شدند ویک نفر جان باخت.
 
خودروی نیسان و پژو سوخت کش، عصر جمعه گذشته به طور جداگانه در بندر کلاهی میناب و روستای پشتکوه بندرعباس حادثه آفریدند. 
ساعت حدود 6 بعدازظهر 24 دی ماه جاری یک دستگاه وانت  نیسان حاوی گازوییل قاچاق  در ورودی بندر کلاهی  با یک دستگاه موتورسیکلت  برخوردکرد. در این حادثه 3نوجوان 12 و 13 ساله  موتورسوار برروی زمین افتادند، یکی از آنها به علت شدت جراحات وارده در کما فرو رفت و یکی دیگر نیز دچار شکستگی دست و پا شد. به گفته مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب، حال یکی از مصدومان  وخیم گزارش شده است.پس از این اتفاق برای ساعتی فضای محل تصادف متشنج شده و مردم به سمت دیگر خودروهای سوخت‌کش سنگ پرتاب  کردندکه در نهایت با کاهش عبور سوخت‌کش‌ها، جو منطقه محل تصادف آرام شد. سلحشور این را هم بیان کرد که در ماههای اخیر بر حجم تصادفات شدید ناشی از برخورد با سوخت‌کش‌ها افزوده شده است.
 
 مرگ عابرپیاده 
همچنین درساعت 18 جمعه گذشته یک دستگاه بین سواری پژو 405حامل سوخت گازوئیل فاقد پلاک در روستای پشتکوه بخش تخت توابع بندرعباس  با عابرپیاده 32 ساله ای برخورد کرد. این خودرو بعد از تصادف متواری شد.
جانشین پلیس راه هرمزگان با تایید این خبر گفت:سواری پژو نامبرده بعد از برخورد با عابرپیاده  واژگون شده است. سرهنگ اسماعیل تنها با اشاره به مرگ عابر پیاده افزود:علت تصادف عدم توجه به جلو راننده سواری پژو بوده است.وی از دستگاه های متولی فرهنگ وآموزش، ائمه جمعه وجماعات ،مقامات ومسئولین محلی، مردم وخانواده ها، رسانه ها  خواست که نسبت به این پدیده شوم قاچاق بیشتر از پیش  حساس باشند، افراد حادثه ساز در روستاها و شهرها جان خود ودیگران  را به خطر می اندازند و حتی خود این اشخاص جان خودرا به فجیع ترین شکل ازدست  می دهند. سرهنگ تنها   یادآور شد: قانونگذار نیز موضوع را جرم انگاری نموده وضمن توقیف وسایل نقلیه حامل قاچاق برخوردهای قاطع وقانونی در انتظارمجرمین است.
 
 تأکید لزوم اجرای دقیق وظایف ضابطین و دستگاه های اجرایی در جهت برخورد با قاچاق سوخت
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان بر لزوم اجرای دقیق وظایف ضابطین و دستگاه های اجرایی متولی جهت برخورد جدی با فساد ایجاد شده در حوزه قاچاق سوخت تأکید کرد و گفت: همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی زمینه‌ساز ارتقای امنیت و آرامش جامعه است.موید این است که پلیس و دستگاه قضا در اجرای قانون، مکمل یکدیگر هستند.وی یادآور شد: تشکیل قرارگاه عملیاتی و مقابله با قاچاق سوخت در هرمزگان باعث شده است مصرف سوخت روزانه استان، 11 درصد کاهش یابد.
 
 توقیف 8 خودرو شوتی با 13 هزار لیتر گازوئیل قاچاق درمیناب 
فرمانده انتظامی شهرستان میناب از شناسایی و توقیف 8 دستگاه خودرو شوتی سوخت بر و کشف 13هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ عباس قاسمی  گفت : ماموران انتظامی شهرستان میناب در ادامه طرح امنیت محله محور و مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی با انجام کاراطلاعاتی وهمکاری خوب مردمی یک باند قاچاق سوخت که بصورت کاروانی اقدام به قاچاق سوخت می کردند را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی افزود:ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل دو اکیپ به محل مورد نظر واقع در محورهای مواصلاتی فرعی زهوکی اعزام و در یک عملیات گسترده وضربتی 7 دستگاه خودرو شوتی وانت نیسان و یکدستگاه خودروپراید حامل سوخت که بصورت کاروانی اقدام به قاچاق سوخت می کرده و گاها موجب تصادفات و بی نظمی در امر ترافیک در جاده ها می شدند توقیف و در بازرسی از خودروها 13هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف وضبط کردند.این مسئول انتظامی اظهار داشت: در این رابطه 8 نفر از عاملان قاچاق سوخت دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند .فرمانده انتظامی شهرستان میناب ارزش ریالی سوخت های قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان اقتصادی 18میلیاردو 200 میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: سوخت های قاچاق کشف شده به شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان تحویل شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها