مسدود شدن راه‌های ارتباطی بخش احمدی بر اثر سیلاب و ریزش کوه



بخشدار احمدی با اشاره به بارندگی های هفته پایانی دی‌ماه اظهار کرد: بدنبال بارندگی و طغیان رودخانه ها و ریزش سنگ از دامنه کوه ها، بیشتر مسیرهای مواصلاتی بخش احمدی بویژه محور های اصلی سرگز به بندرعباس، سرگز به حاجی آباد، پور به مازگرد، احمد آباد به حسن آباد و حسن آباد به کلیتوئیه مسدود و دسترسی ۷۲ روستا و آبادی بخش احمدی به مرکز بخش و شهرستان قطع شده است.
 
به گزارش صبح ساحل، مصطفی ماندگاری افزود: هر چند با فروکش کردن رودخانه ها، تردد ضروری در برخی از محور ها امکانپذیر خواهد بود، اما بازگشایی کامل مسیر ها نیازمند اعزام دستگاه‌ها و ماشین های راهسازی از سوی راهداری است.
وی در ادامه گفت: هم اکنون فقط دو دستگاه گریدر و لودر راهداری در محور های روستایی بخش مستقر بوده و تلاش می‌کنیم با کمک بخش خصوص و با اولویت محورهای اصلی، نسبت به بازگشایی هر چه سریع تر راه ها اقدام شود.
بخشدار احمدی با اشاره به ورود سیلاب و روان آبها به مزارع کشاورزی نیز تصریح کرد: بارندگی های چند روز گذشته خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی خصوصاً مزارع گندم وارد کرده که در حال برآورد میزان دقیق خسارت وارده هستیم.
ماندگاری افزود: این بارش ها به بخش قابل توجهی از منازل مسکونی قدیمی نیز خسارتی بین ۵ تا ۳۰ درصد وارد و خسارت‌هایی نیز به دامداران، خطوط انتقال آب عشایر و چشمه سارها وارد کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها