جلسه معارفه مدیرکل دیوان محاسباتی هرمزگان:

با ایجاد شفافیت در عملکرد، با فساد برخورد می‌کنیم



جلسه معارفه مدیرکل دیوان محاسباتی هرمزگان دیروز 29 دی ماه با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان و علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور و سایر مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.
 
 در ابتدای این مراسم محمد سالاری اصل به عنوان سرپرست پیشین دیوان محاسباتی استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور تمامی افراد و مسئولین کشوری و استانی در این مراسم گفت: «بسیار خرسندیم که میزبان مسئولینی چون دادستان دیوان محاسبات کشوری، نماینده مردم استان هرمزگان و مدیر کل هماهنگی استان‌ها در این جمع هستیم؛ از طرف خودم و سایر همکارانم حضور این افراد را به استان هرمزگان خیرمقدم عرض می‌نمایم. برگزاری کلاس‌های آشنایی با قوانین و مقررات در مراکز آموزش و پژوهش و توسعه در آینده‌نگری رویکرد دیوان می‌باشد؛ به نظرم این شیوه انجام کار تعاملی و اجرای قوانین و مقررات در استان به طور کامل نهادینه شده و مسیر کار را برای «ابراهیم مرادیان» هموار کرده است؛ از این رو یقین دارم ایشان در انجام این مسئولیت موفق خواهد بود.»
 
خواسته مجلس بازگشت اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی است
   در ادامه جلسه علی کامیار  دادستان دیوان محاسبات کشور ضمن تبریک به مرادیان و افتخار حضور در بین مردم استان هرمزگان گفت: مردم نمایندگان را  انتخاب و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، رئیس‌کل و دادستان دیوان محاسبات را برای نظارت بر عملکرد بیت‌المال و بودجه کل کشور انتخاب می‌کنند. دیوان محاسبات ازجمله مجموعه‌هایی است که مردم شناخت چندانی از این ارگان ندارند؛ باید بگویم در این دوره قرار بر این است که مردم با این ارگان شناخت بیشتری داشته باشند چرا که نظام ما نظام مردم‌نهاد است. در این دوره مجلس به‌عنوان مجلسی قوی و انقلابی و دولت به‌عنوان دولتی ضد فساد مطرح است و قوه قضاییه شدیدا به دنبال فساد ستیزی و در جهت جلب اعتماد مردم به‌نظام هستند و موقعیتی را فراهم کرده که اعتماد مردم به‌نظام برگردد. برای بازگشت این اعتماد دیوان محاسبات ابراز بسیار مهم مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر بحث بیت‌المال است.خواسته مجلس بازگشت اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی است، نظارت دقیق بر مسائل از مهم‌ترین راهکارها در این دوره است. سیاست‌های دیوان محاسبات دیوان فناورانه و مردم‌پایه است، ازآنجایی‌که در حال حاضر تکنولوژی حرف اول را در جامعه می‌زند، باید دیوان خود را مسلح به استفاده از فناوری نماید. دیوان در بحث فناوری ورود کرده و پیگیر این مسائل است.مسئله دیگر بحث مردم‌پایه است که بنا داریم مردم در جریان مسائل قرار بگیرند و بدانند دیوان محاسباتی چه‌کارهایی را انجام می‌دهد. ما در دوره جدید در کنار سال مالی گزارش عملکردهای موضوعی ماهانه را به مجلس ارائه می‌کنیم.همچنین مردم می‌توانند با تماس به سامانه 198 پیگیر گزارش خود باشند و بنا داریم در دولت جدید تفهیم بودجه را به مردم نیز گزارش کنیم.لازم به ذکر است که بگوییم ما در استان‌ها برای سمت مدیرعاملی دیوان‌ها از مسئولین بومی استفاده نمی‌کنیم و این سیاست قدیمی در دیوان است تا دست مدیرکل برای اجرای قوانین باز و مورد نفوذ و فشار قرار نگیرد.
 
بحث آمایش سرزمین و نظارت در این دولت ارجحیت یافته است
در ادامه روح‌الله اکبری مدیرکل هماهنگی دیوان محاسبات گفت: «در طول 18 ماه از شروع دولت جدید باوجود مشکلات فراوان ما شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش کیفیت حساب‌رسی در استان بودیم. بحث آمایش سرزمین و نظارت در این دولت ارجحیت یافته است. ما در حال حاضر سازمان‌ها را از یک موجود صرفا فنی بودن خارج و به یک سازمان دینامیک و پویا تبدیل خواهیم کرد. از تمامی عوامل که در اجرای این مسائل یاری کرده‌اند؛ تشکر می‌نماییم.
  ابراهیم مرادیان در انتهای جلسه عنوان کرد: سیاست دیوان محاسبات سیاست پیشگیرانه و هدایت‌گرانه است. پیشگیرانه از این جهت که ما  به دستگاه‌هایی اجرایی کمک می‌کنیم تا حد توان بتوانند به وظایف خود عمل کنند، جسارت از مدیران گرفته نمی‌شود ولی نظارت بر مدیران وجود دارد و تقویت خواهد شد. در جلسات شورای دستگاه‌های نظارتی حضور فعالی خواهیم داشت، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد در جلسات شورا قابل‌حل است و با اعضا این شورا همکاری خواهیم داشت و در بحث توجه به آموزش و به‌روز بودن استفاده از جهت جمعی در دستور کار قرارگرفته است. با توجه به اینکه فساد‌ستیزی در هر سه قوه مطرح است و نمایندگان نیز نگرانی این موضوع رادارند، امیدواریم با همراهی هم با فساد مبارزه کنیم. زمانی که شفافیت وجود نداشته باشد فساد به وجود خواهد آمد پس با ایجاد شفافیت در عملکرد با فساد برخورد می‌کنیم. اگر ادارات دیوان محاسبات را در کنار خود ببینند دیگر هیچ رئیسی در استان هرمزگان از بابت انجام کار و کمک به توسعه استان نگرانی نخواهد داشت. مشکلات استان هرمزگان را اولویت‌بندی کرده و به ترتیب آن پیش خواهیم رفت تا در حد توان موفق عمل کنیم و کارنامه‌ای درخشان داشته باشیم.
وی در آخر خطاب به مدیران گفت: «خط قرمز ما قانون است و ما از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای استان استفاده می‌کنیم؛ به دنبال مدیرانی که کم‌کاری کنند هستیم. باید با کمک هم محیط را برای افرادی که در راستای انجام کار فعال هستند امن کنیم.»
 
 از ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده شود
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در این جلسه عنوان کرد: «دیوان محاسباتی استان یک تشکل کاملا منسجم است که همکاری تنگاتنگی با مجلس دارد، ضمن تشکر از سالاری که در این مدت سرپرستی این مجموعه را برعهده و با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و مجمع نمایندگان استان با نگاه کارشناسانه و تخصصی تعامل داشتند و به نحوه احسنت تمامی وظایف را انجام دادند. مرادی در ادامه گفت: «گزارشاتی که از سوی دیوان محاسباتی استان به دست نمایندگان می‌رسد از دقت بسیار بالایی برخوردار است. در خصوص تخصیص بودجه که موضوع مهمی است از کارهایی که دیوان محاسبات انجام داده تشکر می‌نمایم.وی در ادامه مطرح کرد: تقاضا دارم در کنار همه موضوعات، در برنامه زمان‌بندی شده در تصمیمات مجلس کیفیت کار را فدای سرعت نکنیم، این انتظار همه همکاران من در مجلس شورای اسلامی است که لازم به ذکر بود. موضوع بعدی صیانت از مدیران است؛ چراکه مدیران تمام تلاش خود را درجهت اجرای کار گذاشته‌اند و بر وضعیت موجود در کشور وافق هستند و غالب این مدیران وظیفه کاری خود را  با کیفیت و سرعت‌عمل بالا انجام می‌دهند.»وی در ادامه گفت: «خواشمندیم از ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده کنند و مردم استان انتظار دارند از فرزندان ایشان در سایر مکان‌ها استفاده شود.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها