مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)

آبروی خود را گرو انجام به‌موقع تعهدات می‌گذاریم



امروزه ایزوایکو با دارا بودن تکنولوژی و نیروی انسانی حاذق و متخصص با چالش تأمین نقدینگی پروژه‌ها روبرو است.

   
 
به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بابیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: مانع اصلی تأخیر اکثر پروژه‌های در حال ساخت و تعمیر در این مجتمع ، تأمین مالی پروژه‌ها یا از سوی سفارش‌دهنده و یا بعضاً نوسانات قیمت ارز و شرایط اقتصادی است . سلمان ضربی تأکید کرد: سعی داریم در قراردادهای پیش رو تحویل به‌موقع پروژه‌ها انجام و همچنین در انجام تعهد مالی خوش‌نام بوده و لذا در حال پی گیری بدهی‌های خود از برخی بانک‌ها جهت به‌روزرسانی هستم. وی بهبود سیمای عمومی و ارتقاء کیفیت برند ایزوایکو از برنامه‌های مهم مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران عنوان کرد..
    
ضربی با اشاره به تردد سالانه حدود 25 هزار فروند کشتی اقیانوس‌پیما از تنگه هرمز و خلیج‌فارس گفت: متأسفانه با این شمار تردد،تقریباً هیچ سهمی از بازار تعمیراتی آن‌ها نداریم، تعمیرات ما معطوف به کشتی‌های ناوگان کشورمان خودمان هست. وی ادامه داد: اگر سالی 50 فروند کشتی بزرگ برای تعمیرات به این مجتمع ورود کند ایزوایکو به ظرفیت خود خواهد رسید و درآمدهایش رشد خوبی خواهد کرد، وی افزود هم‌اکنون از 30 درصد ظرفیت شرکت ایزوایکو استفاده می‌شود.
    
وی بابیان به اینکه وظیفه اصلی ایزوایکو کمک به رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه از طریق تولید اشتغال است واصلی‌ترین نیاز مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران امروز کار است گفت: چالش اصلی ما امروز در ایزوایکو سفارش و پروژه است ،ارگان‌ها و شرکت‌ها به ما کار بدهند، نظارت کرده و مطالبه زمان  و کیفیت نمایند ما کاملاً آماده هستیم، آبروی خود را می‌گذاریم که به‌موقع تعهدهایی خود را انجام دهیم. ضربی افزود: با داشتن کار، شرایط این مجتمع به لحاظ  جذب نیرو ، نگهداشت نیرو، پرداخت‌های به‌موقع به پیمانکاران و همکاران همه این‌ها اصلاح خواهد شد . این مقام مسئول تأکید کرد: برای اجرای به‌موقع تعهدها باید ارزش مشترک خود را  کار و تولید تعریف  کنیم، بهره‌وری منابع خود را افزایش داده و مخصوصاً  به منابع نیروی انسانی توجه  بیشتری داشته باشیم ،  و در مشتری مداری و تلاش در جهت جلب رضایت مشتریان کوشا باشیم .ضربی تصریح کرد:  با مثبت اندیشی و تحول‌پذیری را  می‌کوشیم به اهداف خود برسیم و قطعاً سعی خواهیم کرد در رفتار سازمانی خود صداقت و وفای به عهد سرلوحه کارمان باشد..
   
ضرورت به‌روزرسانی قوانین حمایت از صنایع دریایی و صندوق توسعه صنایع دریایی

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از تدوین برنامه‌ای برای برون‌رفت ایزوایکو از چالش‌های پیش رو را در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو از سال83 تا ۹۲ برنامه استراتژیک تدوین و اهدافی در این راستا تعریف کرد که بنا به دلایل مختلف آن برنامه به اجرا درنیامد و بعدازآن هم برای مدتی  برنامه به‌روزآوری نشد. ضربی ادامه داد: پس از مطالعه برنامه‌های گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت آن می‌خواهیم اهداف جدیدی را با توجه به شرایط روز تعریف و با برنامه‌ریزی صحیح به سمت آینده حرکت  کنیم که در اولین گام تدوین این برنامه به‌عنوان یک شرکت  وابسته به دولت پی گیر ایجاد زمینه و بسترسازی برای تصویب قوانین در صنایع دریایی باشیم و تلاش خواهیم کرد دیدگاه‌های متولیان صنایع دریایی را جمع‌آوری و در شورای عالی صنایع دریایی مطرح کنیم. ضربی از ضرورت به‌روزرسانی قوانین حمایت از صنایع دریایی و همچنین صندوق توسعه صنایع دریایی با توجه به تغییرهای انجام‌شده در عرصه داخلی و بین‌المللی و متناسب با نیازهای روز مطالبی بیان کرد و گفت: بخش‌های از قانون صنایع دریایی مغفول مانده و چندان از ظرفیت‌های آن استفاده‌نشده است و ما در تلاش هستیم ظرفیت‌های جدید برای آن ایجاد شود تا همه متولیان صنایع دریایی بتوانند بیشتر از آن استفاده کنند.وی ادامه داد: بخشی از نیازهای صنایع دریای به تأمین مالی و دریافت تسهیلات از بانک‌ها بازمی‌گردد که لازم است تلاش شود نگاه بانک به این صنعت تغییر داده شود الگوی بین‌المللی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد..
      
تکمیل پروژه‌های زیرساختی

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) دومین برنامه این مجتمع را تکمیل پروژه‌های زیرساختی خواند و به آن تأکید کرد که بخشی از برنامه‌های آن اجراشده و برخی دیگر به دلیل عدم تأمین بودجه هنوز اجرایی نشده است که همکاران در این مجتمع با جدیت در جهت تکمیل طرح‌ها و بازسازی تجهیزات زیرساختی گام برمی‌دارند .ضربی گفت: طرح کارگاه‌های ساخت در "گروه تعمیرات شناورهای " در حال پی گیری است ،برای این منظور به بودجه و تسهیلات مالی قابل‌توجهی نیاز است که در این رابطه با سازمان و بانک‌ها سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مذاکره می‌شود.وی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در دوره جدید مدیریتی ایزوایکو را ارتقا سطح بهره‌وری  شرکت با رویکرد توانمندسازی زنجیره تأمین دانست و یادآور شد: در این راستا راه‌اندازی شهرک صنایع دریایی در این مجتمع می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ها،‌ تولید، انتقال و اشتغال و درآمد در منطقه داشته باشد و در این خصوص برخی شرکت‌ها با عقد قرارداد زمین موردنیاز را دریافت کرده‌اند و مشغول ساخت‌وساز هستند .
      
بهسازی و توان‌افزایی نیروی انسانی

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ،محور بعدی برنامه‌های این مجتمع را انگیزش و بهسازی و توان‌افزایی نیروی انسانی ذکر کرد و یادآور شد: باید کارهای جدی در این حوزه انجام شود، بسیاری از نیروهای انسانی باتجربه مجتمع در آستانه بازنشستگی قرار دارند و خطر از دست رفتن تجربه و دانش آن‌ها در چند سال آینده وجود دارد. ضربی عنوان کرد: سعی می‌کنیم تجربه و دانش آن‌ها برای نسل‌های آینده را مستند و ثبت کنیم و همچنین تلاش داریم مکانیزه‌ی فراهم کنیم که بتوان مهارت و همین‌طور ماندگاری نیروهای بومی و غیربومی را افزایش دهیم. وی از ایجاد کانون بازنشستگان در کشتی‌سازی گفت: بنایی برای به‌کارگیری مستقیم نیروهای بازنشسته در ایزوایکو نیست اما کانون بازنشستگی صنایع دریایی در آینده تشکیل  و می‌توان از طریق آن تجربه‌های بازنشستگان به نحوی مطلوب  استفاده کرد.ضربی به آموزش نیروها در محل کار و در حین کار تأکید کرد و این را افزود و گفت:آموزش را خیلی جدیدی قلمداد خواهیم کرد همچنین آموزش‌ها در کنار کار است و نقاط ضعف ما را هدف قرار می‌دهد و تلاش داریم از دانش و توان نیروها باتجربه و همین‌طور از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم.تا بتوانیم نیروهای توانمندی در مجموعه داشته باشیم .وی به استفاده دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مدارس و شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت ایزوایکو اشاره داشت و ادامه داد: این امکان فراهم هست که افراد دارای طرح و ایده  هستند برای اجرایی کردن آن از ظرفیت‌های این مجتمع استفاده کنند.ضربی از ایجاد واحد تحقیق و توسعه‌ای در این مجتمع خبر داد که این واحد توانایی کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرایی کردن طرح‌های دریایی دارا خواهد بود .وی همچنین  از بروز رسانی و یکپارچه‌سازی و فناوری فرآیندهای تولید خبر داد و گفت: در آینده نزدیک در برنامه داریم ظرفیت جدیدی در ایزوایکو ایجاد کنیم که کار در دریا  و مخصوصاً خدمات در حوزه‌های نفت و گاز به مشتریان توسعه دهیم که برای این منظور باید واحد شناوری ایجاد می‌کنیم.
  
دعوت از دانشگاهیان  و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان و دانش آموزان

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در ادامه سخنان از مدارس و دانشجویان و دانش آموزان برای بازدید از این مجتمع دعوت کرد و گفت:علاقه‌مند به حضور دانشگاه‌ها در مجتمع و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اینجا و تبادل دانش و تجربه هستیم و از داشتن مشارکت با شرکت‌ها دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم. ضربی افزود:از نیروهای داخل استان، نیروهای بومی کارآمد حتماً استفاده خواهیم کرد و از همه ظرفیت‌های استانی و ملی کمک خواهم گرفت و از نیروهای بومی که تفکر ایجاد اشتغال و کار داشته باشند استقبال می‌کنیم، دست همه‌کسانی را که قصد کار و تلاش برای ارتقای نام ایران و هرمزگان را داشته باشد را به گرمی می‌فشاریم.
   
مدیر پروازی نخواهیم داشت

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با تأکید بر اینکه در این مجتمع مدیر پروازی نخواهیم  گفت: مدیر پروازی در این مجتمع نداریم و نخواهیم داشت و البته طبیعی است همانند سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها مدیران ارشد شرکت برای پی گیری امور به سایر مراکز استان‌ها و تهران  سفر داشته باشند که برای تسهیل امور شرکت و کارفرمایان و مالکان کشتی‌ها ضرورت دارد. اگرچه پایگاه اصلی این‌جانب  در محل مجتمع و در کنار همکاران خواهد بود ولی باید توجه داشت بار اصلی مدیریت در ایزوایکو بر دوش مدیران گروه‌های اصلی و معاونین تخصصی خواهد بود هم از توانمندی و هم از اختیارات قابل‌توجهی برخوردار خواهند بود و با تقسیم‌کار و تعریف وظائف  بین مدیران مجتمع  از موازی کاری خودداری خواهد شد. وی افزود یکی از وظیفه مدیریت ایزوایکو حضور در محل کار و دفاتر مشتریان  و دفاتر دولتی و پی گیری امور مربوط به مجتمع و کارفرمایان و صاحبان کشتی‌هاست ولی تمرکز اصلی حضور در مجتمع و کنار همکارانمان خواهد بود..
   
  بازاریابی را در ایزوایکو تقویت خواهیم کرد

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در خصوص بازاریابی گفت:یکی از المان‌های بازاریابی این است که نیازهای مشتریان را به‌خوبی درک کنیم و در جهت رفع نیازها آن‌ها تلاش نمایم، متأسفانه درگذشته در بازاریابی ضعیف عمل کردیم مجتمع در تلاش هستیم این مشکل را رفع کنیم.ضربی بابیان اینکه ایزوایکو به جهت نیروهای انسانی  فنی جز بهترین‌ها هستند افزود: در برخی از قسمت‌ها از مهندسی و بازاریابی و برنامه‌ریزی و پایش پروژه جای برای بهبود وجود دارد.

ایزوایکو به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی در ایران و پیشرو در صنایع دریایی است،همچنان تلاش داریم این عنوان و برند را حفظ نموده امیدواریم تا سال 1404 با اجرای برنامه‌های تعیین‌شده به اهداف پیش‌بینی خود دست‌یابیم.

ضربی افزود :چالش اصلی ما سفارش کار است و همه باید تلاش کنیم تا پروژه‌های در حد و اندازه ایزوایکو تعریف کنیم.

 

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها