سرپرست دانشگاه هرمزگان:

مهارت افزایی فارغ‌التحصیلان از برنامه‌های اصلی دانشگاه است



سرپرست دانشگاه هرمزگان گفت: دانشکده‌های موجود در این دانشگاه از قابلیت‌های علمی و پژوهشی بالایی برخوردار هستند و به‌راحتی می‌توانند پشتیبان علمی  صنایع استان باشند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر محمدصادقی»، سرپرست دانشگاه هرمزگان در نشست با نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاست‌گذاری‌های جدید دانشگاه هرمزگان گفت: به‌منظور نقش‌آفرینی در سطوح ملی و فراملی، رویکردها و سیاست‌های دانشگاه هرمزگان را به سمت قطب بودن در بین دانشگاه‌های دیگر همسو با چشم‌اندازهای استان، پرهیز از حرکت‌های موازی و متناسب با ظرفیت‌های موجود، تبدیل دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه در بین دانشگاه‌های کشور در این دوره مطرح و برنامه‌ریزی کردیم. سرپرست دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان در حال تبدیل به قطب پالایشی کشور است بیان کرد: وجود سی‌ونه میدان نفتی در استان ، ظرفیت‌های ذاتی برای توسعه همه‌جانبه، وجود پروژه‌های بزرگ در نوار ساحلی استان به‌هیچ‌عنوان متناسب با  زیرساخت‌های آموزش عالی، رشته‌های موجود و بودجه تخصیص داده‌شده  به دانشگاه هرمزگان جهت تربیت نیروهای ماندگار بومی و مهارت‌آموزی دانشجویان جهت اشتغال و مشارکت در توسعه استان نیست.

وی افزود: بررسی بودجه پیشنهادی دولت در لایحه ۱۴۰۱ برای دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که دانشگاه هرمزگان  از رتبه بودجه پایینی در میان دانشگاه‌های جامع کشور وابسته به وزارت علوم برخورداراست و دانشگاه هرمزگان در آماده‌سازی خوابگاه‌ها، سالن‌های غذاخوری و تجهیز یا تعمیر آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها با مشکلاتی روبرو است که امید است با همیاری و تلاش جمعی مدیران دانشگاه و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و حمایت لازم در بحث بودجه دانشگاه‌ها در مجلس بتوانیم با رفع بسیاری از محدودیت‌ها، شاهد جذب بودجه‌های لازم جهت انجام برنامه‌های توسعه دانشگاه باشیم. این مهم جزو اولویت ‌دارترین برنامه‌های دانشگاه است که گام‌های اساسی در این راستا برداشته خواهد شد.

صادقی افزود:یکی از برنامه‌های اصلی ما در دانشگاه در چارچوب رسیدن به دانشگاه نسل سوم مهارت افزایی است و برنامه مفصلی در این خصوص داریم که هر دانشجویی در هر مقطعی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود مهارت کافی جهت اشتغال در صنایع استان را داشته باشد و مانند سایر فارغ‌التحصیلان قبلی دانشگاه باافتخار خود را دانشگاه هرمزگانی بداند. این مقام مسئول بابیان اینکه دانشکده‌های موجود در این دانشگاه از قابلیت‌های علمی و پژوهشی بالایی برخوردار هستند و به‌راحتی می‌توانند پشتیبان علمی  صنایع استان باشند، اعلام کرد: به‌واسطه امکانات خوب، تخصص و تجربه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، بستر  استقرار اتاق دانشگاه هرمزگان در صنعت را با نشست انجام‌گرفته با منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس فراهم کرده‌ایم. وی افزود: وجود این اتاق این ظرفیت را به وجود آورده که دانشجویان دانشگاه نیز امکان حضور در صنایع استان برای دوره‌های کارآموزی را  پیدا کنند.

در ادامه اعضای مجمع نمایندگان استان با تقدیر از تلاش‌های انجام‌گرفته از سوی سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان؛ به بررسی نیازمندی‌ها و چالش‌های دانشگاه هرمزگان پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها