پرداخت وام با اعتبارسنجی از متقاضیان



براساس اعلام معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد، این وزارتخانه سعی دارد مبلغ وام‌های قرض الحسنه را افزایش دهد و قرار است از اول بهمن تسهیلات بنابر رتبه اعتباری افراد پرداخت شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۳۴ درصد زوجین در سال ۹۹ موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشده اند. براساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون ۶۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در زمینه ازدواج پرداخت شده است. بنابر گفته علی صالح آبادی، تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر وام ازدواج پرداخت شود.

تسهیلاتی که قرار بود براساس قانون برنامه و بودجه براساس یکی از سه مورد اعتبارسنجی؛ شامل یک ضامن، سفته و یا سهم هر فرد از حساب یارانه هدفمندی به منزله ضمانت پرداخت شود؛ اما گله مندی متقاضیان از شرایط دریافت این تسهیلات موضوع دیگری را حکایت می‌کند.

اعطای تسهیلات با اعتبار سنجی امکان پذیر است؟ // اعتبار سنجی بر اساس رفتار‌های مالی/// بی توجهی بانک‌ها به دستورات دادهشده///اعتبار سنجی به جای ضامن، ابلاغ دستور به تنهایی کافی است؟ ////افزایش اعطای تسهیلات یکی از نتایج اعتبار سنجی بانک‌ها///اعتبار سنجی راهی برای مقابله با ابربدهکاران بانکی/////

دریافت وثایق و تضامین غیر متعارف از متقاضیان تسهیلات بانکی موضوعی است که سال‌هاست برخی‌ها را از گرفتن تسهیلات منصرف کرده است. یکی از متقاضیان تسهیلات خرد می‌گوید: حداقل ۶ ماه دوندگی داشتم برای گرفتن یک وام ۷۰ میلیون تومانی.

متقاضی دیگری هم گفت: سختگیری بانک‌ها به گونه‌ای بود که از گرفتن وام صرف نظر کردم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها