طرح جمع آوری داوطلبانه سلاح در سیریک کلید خورد



رئیس دادگستری سیریک گفت: طرح جمع‌آوری سلاح غیر مجاز اعم از جنگی و شکاری در شهرستان سیریک با هدف ارتقای امنیت اجتماعی آغاز شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مجید حسینقلی»، رئیس دادگستری سیریک، در رابطه با ضرورت اجرای این طرح در شهرستان سیریک گفت: دارندگان سلاح غیر مجاز با تحویل داوطلبان سلاح خود از کیفیات و تمهیدات در نظر گرفته شده استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه، برای اجرای این طرح دادگستری شهرستان تمهیداتی در نظرگرفته است، بیان کرد: قبل از اجرای طرح اقدام به آگاه سازی مردم نسبت به مجازات و یا تخفیفات جرایم موضوعه صورت می‌گیرد و همچنین اهمیت اجرای طرح مذکور از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی اطلاع رسانی شده است. که در مرحله بعدی با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

حسینقلی با تاکید بر اینکه دارندگان سلاح غیر مجاز با تحویل داوطلبانه سلاح خود از تخفیفات قانونی و همچنین معافیت از کیفر برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از ۱ لغایت ۳۰ بهمن ماه سال جاری نسبت به تحویل سلاح به نزدیکترین کلانتری منطقه خود اقدام کنند.

رئیس دادگستری سیریک در توسعه به کسانی که سلاح غیر مجاز حمل و نگهداری می‌کنند، افزود: مطابق قانون مجازات حمل و نگهداری سلاح‌های غیر مجاز از ۳ ماه تا ۱۵ سال حبس در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها