سکوی دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی سال آینده وارد مدار تولید می‌شود



مدیر سکوهای دریایی ناحیه دو میدان گازی پارس جنوبی گفت: مراحل توسعه بخش دریایی پارس جنوبی تقریبا به اتمام رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی رجبی»، مدیر سکوهای دریایی ناحیه دو میدان گازی پارس جنوبی گفت: ۳۶ سکوی تولیدی، یک سکوی فرآورشی و یک سکوی اقامتی، پارس جنوبی به بهره برداری رسیده و آخرین سکو نیز در حال ساخت است. پشتیبانی از این سکوها نیز به علت وسعت زیاد پارس جنوبی در خلیج فارس، با راهبری جدیدی انجام می‌شود؛ به طوری که، سکو‌ها، به دو دسته ناحیه یک و ناحیه دو تقسیم شده‌اند تا با سرعت بیشتری، کار پشتیبانی انجام شود.

انجام تعمیرات روی سکوها، تامین قطعات، همچنین رفع نیازهای تغذیه‌ای و درمانی کارکنان سکوهای عملیاتی پارس جنوبی، نیازمند مراکز پشتیبانی است که انجام این خدمات و پشتیبانی‌ها، در ناحیه یک پارس جنوبی از طریق سکوی فاز یک و در ناحیه دو، از طریق شناور SEAPAD که ۱۸ سکو را پشتیبانی می‌کند، انجام می‌شود. در گذشته، هر دو ناحیه فقط از طریق سکوی فاز یک پشتیبانی می‌شدند.

در ماه‌ گذشته در فاز شانزدهم این میدان، در اثر برخورد صاعقه با سطح دریا که لوله انتقال گاز زیر آن نشت کرده بود، آتش سوزی رخ داد که منجر به توقف تولید از سکوی شانزدهم پارس جنوبی شد. مشابه این اتفاق، حدود دو سال پیش در سکوی نهم رخ داد و تقریبا شش ماه زمان برد تا آن سکو به تولید برگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها