رییس مرکز توسعه سلامت جزیره:

بیش از 30 درصد کیشوندان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند



رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: تا کنون بیش از ۳۳ درصد از کیشوندان نوبت سوم واکسن کرونا را به منظور ارتقای سطح ایمنی جامعه برابر همه گیری این ویروس دریافت کردند.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا رضانیا»، رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: تا کنون بیش از ۱۶ هزار نفر از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز سوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمام افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت دُز سوم هستند. وی با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: با تلاش‌های انجام گرفته تا کنون بیش از این تعداد  از این جمعیت شامل ۵۰ هزار  نفر دُز دوم خود را دریافت کردند.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را بیش از ۱۲۳ هزار دُز اعلام کرد و گفت: ۵۶ هزار و ۷۲۶ دُز از این میزان در مرحله اول بوده که به علت جمعیت شناور جزیره  ۱۱۵ درصد (۱.۱۵ برابر) جمعیت برنامه ریزی شده است.


وی افزود: بیش از ۸۵ درصد افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند در مواجه با کرونای امیکرون از ایمنی بیشتری برخوردار هستند و با توجه شناسایی بیماران مثبت مبتلا به اومیکرون در برخی نقاط کشور مردم نباید منتظر موارد قطعی این سویه باشند، چرا که ممکن است این ویروس در هر منطقه‌ای وجود داشته اما هنوز شناسایی نشده باشد. رضانیا گفت: با گذشت زمان توجه مردم جزیره و مسافران نسبت به رعایت‌ شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته که نشان می‌دهد مردم باید اهتمام جدی‌ و گسترده‌تری نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها