اسکله یگان حفاظت بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید



معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله یگان حفاظت بندر شهید رجایی در ضلع جنوبی موج شکن اصلی این بندر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا پوررجب»، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله یگان حفاظت بندر شهید رجایی با هدف مناسب سازی جهت استقرار شناورهای گشت دریایی به بهره‌برداری رسیده است. وی از دیگر اهداف استقرار این اسکله به پایش شناورهای ورودی به بندر شهیدرجایی و بندر نفتی خلیج فارس و همچنین تسریع در عملیات دریایی در مواقع اضطرار اشاره کرد. 

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هزینه ساخت و نصب این اسکله آلومینیومی با سطح عرشه کامپوزیت را بالغ بر 32 میلیارد ریال و مدت زمان اجرای این اسکله را 3 ماه اعلام کرد. پور رجبی افزود: با نصب و استقرار  این اسکله امکان پهلوگیری همزمان چهار فروند شناور از نوع گشت دریایی ، یک فروند شناور از نوع تجسس و نجات و  راهنمابر، پشتیبانی و  مسافری در آن فراهم است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح مشخصات فنی این اسکله نیز گفت: اسکله یگان حفاظت بندر شهید رجایی دارای ۱.۴۰ متر ارتفاع و حدود  ۱۸ متر طول و ۱.۲ متر عرض است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها