دهن‌کجی به اهالی مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان



روز گذشته (6 بهمن‌ماه) علی‌رغم فرارسیدن زمان فراخوان اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت دوم خانه مطبوعات هرمزگان، به دلیل لابی‌های فراقانونی در وزارت ارشاد این انتخابات بی‌هیچ دلیلی لغو شد.

به گزارش صبح ساحل، به نظر می‌رسد لابی‌های فراقانونی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت دوم خانه مطبوعات هرمزگان را بی‌هیچ دلیلی لغو کردند.

روز گذشته (6 بهمن‌ماه) افرادی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر دلیلی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مطلع نیست دست به اقدامی زدند که کرامت انسانی اعضای این تشکل و رویه‌های قانونی که باید نصب العین باشد، زیر سؤال رفت.

اینان که مشخص نیست تحت تأثیر چه فضایی قرار دارند بدون هیچ اطلاع‌رسانی نه‌تنها حرمت اهالی مطبوعات هرمزگان که حتی حرمت نمایندگان خود در استان را نیز نگاه نداشتند و بی‌توجه به فراخوانی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جراید هرمزگان به چاپ رسیده و البته مرحله‌ی نخست آن نیز برگزار شده بود، از باز کردن پنل خانه‌ی مطبوعات سر باز زدند و خود را نیز حتی ملزم به پاسخ‌گویی به کارشناسان و مدیران استانی ندیدند تا ثابت شود انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی که در بدنه‌ی خانه‌ی مطبوعات کشور و وزارت ارشاد ریشه دوانده است.

افراد هنوز به این باور نرسیده‌اند که ایران قوی متعلق به تمام مردم است. اینان همچنان با دیدارهای شبانه و روزانه در پی تضییع حقوق افراد، زیر پا گذاشتن قانون، فرار از خرد جمعی و پیگیری روش‌های منسوخ خود هستند.

گروهی که دیگر حنای آنان رنگ چندانی ندارد و اخیراً نیز یکی از خبرنگاران خوش‌نام و مطالبه‌گر استان نیز به دلیل معرفی از سوی یکی از رسانه‌های این جریان، در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان اجازه‌ی حضور نیافت و این افراد با جنجال نشان دادند که هرگز پای منافع جمعی، تکریم اهالی رسانه و همراهی با دولت نمی‌ایستند.

این سه عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات که به‌تازگی با رأی چهار عضو دیگر این نهاد صنفی پست‌های خود را از دست داده‌اند امروز چاره‌ای جز تمسک به لابی‌های قدرت ندیده‌اند و با این کار هر روز بیش از گذشته در حال تخریب ویترین دروغین خود هستند. تردید نداریم که به‌زودی چهره واقعی آن‌ها آشکار خواهد شد و یوم الحسرت دنیوی آن‌ها فرا خواهد رسید.

رفتار و سیاست نخ نمای آن‌ها در تعامل با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنوات گذشته نشان داده که برای تحقق خواسته‌های غیرقانونی و قرار گرفتن مدیران زیر پرچم تمامیت‌خواهی‌شان از گل و شیرینی آغاز و در صورت استنکاف مدیر به فحش و ناسزا ختم می‌شود.

البته روز 6 بهمن 1400 به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فهماندند که فراخوان این اداره کل ارزشی ندارد و با بهانه‌های واهی همچون گذشته در نشست صلح و سازش این اداره کل نیز شرکت نکردند.

مطابق اطلاعیه منتشره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان می‌بایست در تاریخ 1400/11/06 نوبت دوم مجمع عمومی فوق‌العاده به‌صورت الکترونیکی از ساعت 10 صبح آغاز می‌شد اما تا ساعت 10:30 هیچ‌کدام از کارکنان اداره کل و همچنین گروهی از کارشناسان وزارت فرهنگ و فرهنگ از چرایی این اقدام فراقانونی مطلع نبودند؛ اقدامی که جنبه‌ی حقوقی دارد و مصداق واقعی ترک فعل به‌حساب می‌آید و امکان شکایت در مراجع قضایی را برای اهالی مطبوعات هرمزگان به وجود می‌آورد.

گفتنی است تا لحظه‌ی نگارش این متن هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر تأخیر، لغو یا چرایی اتخاذ این تصمیم نیز اطلاع‌رسانی نشده است و این رویه‌ی خطرناک که برای چهارمین بار انتخابات این نهاد صنفی را به تأخیر می‌اندازد، شائبه‌های بسیاری را در ذهن ایجاد می‌کند و همگان این سؤال را در ذهن خود مطرح می‌کنند که واقعاً منافع چه افرادی در خطر است؟! در این شرایط امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد پاسخی شفاف برای اتخاذ شیوه‌ای عجیب و مغایر با قانون داشته باشد و با دلجویی از اهالی رسانه به دنبال بازگشت به مدار قانون باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها