برگزاری همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر



به مناسبت ۷ بهمن روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر، روز پنج شنبه همایش روز جهانی آموزش با حضور مهمانان استانی و کشوری در بندرخمیر برگزار شد.

   


به گزارش صبح ساحل، حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملّی یونسکو در ایران در این همایش با بیان اینکه باعث افتخار است که در روز جهانی آموزش در شهر بندرخمیر است، افزود:این شهر با همدلی و مشارکتی که بین مردم و مدیران وجود داشته به شبکه شهرهای جهانی پیوسته و به عنوان یکی از جهان شهرهای ایرانی شناخته شده است.
وی ادامه داد:در یکی دو سالی که شهر بندرخمیر در این عرصه فعالیت می کند تلاش های بسیار خوبی در امر آموزش در عرصه های مختلف در این شهر آغاز شده است.
ایوبی اضافه کرد:شهرهایی که به شبکه شهرهای آموزش می پیوندند در حقیقت بهانه ای است برای اینکه تجربیات خود را به دنیا منتقل کنند و هم اینکه از تجربیات مفید دیگر کشورها استفاده کنند.
دبیرکل کمیسیون ملّی یونسکو در ایران همچنین عنوان کرد: شهر بندرخمیر در آخرین اجلاس جهانی شهرهای یادگیرنده یکی از مدعوین بوده و این نشان می دهد که فعالیت های این شهر مورد توجه این سازمان قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت:از سال گذشته تاکنون، اراده ای برای ساخت و سازهای درست ، مدیریت بهینه شهری و همچنین آموزش جوانان در حوزه های مختلف در این شهر دیده شده و همه اینها بخشی از تلاش و همکاری همه جانبه مردم و مدیران در این شهر است.
دکتر فیروزی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در این همایش با بیان اینکه امروزه نمی توان به تنهایی فقط به داشتن منابع طبیعی ، زیرزمینی و معدنی اکتفا کرد ، افزود:آنچه ماندنی است علم و دانش است و علم و دانش بدست نمی آید مگر اینکه یادگیرندگی به عنوان یک اصل پذیرفته شود.
وی ادامه داد: امروزه یادگیری و مهارت به عنوان اولویت های مهم در کشورهای پیشرفته به شمار می رود ضمن اینکه یادگیرندگی باید همراه با عمل و اقدام باشد.
وی افزود:از اینکه شهر بندرخمیر به عنوان شهر تالابی به جمع شهرهای یادگیرنده پیوسته خوشحال و برای فرزندان این شهر روزهای خوشی متصور است.
میرهاشم خواستار فرماندار خمیر نیز گفت:شهر بندرخمیر به نسبت جمعیت، دارای نام بزرگی در بین شهرهای یادگیرنده است و همه اینها بواسطه حضور و مشارکت نهادهای مردمی است که این شهر توانسته در این رده قرار گیرد.
خواستار ادامه داد:با اقدام‌ های ارزنده و ویژه‌ای که با کمک مسئولان ملی، استانی، محلی و سمن‌های محیط زیستی و مردمی صورت گرفته،در هفته فرهنگی شاهد برگزاری مراسم روز جهانی آموزش در شهر تالابی خمیر هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت خوب تالاب این شهرستان در عرصه‌های مختلف بویژه حوزه گردشگری و اشتغال با استفاده از تجارب دیگر کشورها، نهایت استفاده را برای بومیان منطقه داشته باشیم.
دکتر صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان نیز اظهار کرد:تلاش ما نهادینه کردن مستمر آموزش، تقویت فرهنگ یادگیری و جهت بخشی به سمت نهادینه کردن آموختن است.
وی افزود: اگر ایده های خلاقانه داشته باشیم اما اهداف مشخصی تعریف نکرده باشیم قطعاً نتایج مطلوب بدست نخواهیم آورد.
دکتر صادقی ادامه داد:دانشگاه هرمزگان با مسئولان شهرستان خمیر جهت آموزش و ایجاد زیرساخت های مناسب آموزش همراهی و مشارکت خواهد کرد.
جواد محمودی شهردار بندرخمیر نیز گفت:هفته فرهنگی برای اولین بار در بندرخمیر در حال انجام است
این هفته از ۷ بهمن آغاز و تا ۱۳ بهمن همزمان با روز جهانی تالاب ها ادامه خواهد یافت.
شهردار بندرخمیر ادامه داد:با توجه به اینکه سال گذشته نام بندرخمیر به عنوان شهر یادگیرنده به ثبت رسیده لذا امسال مراسم روز جهانی آموزش را جشن گرفته ایم.

این جشن ها با مشارکت مردم انجام می شود.
وی در پایان از حمایت های فرماندار خمیر و همچنین اعضای شورای شهر و همچنین همکاری و مشارکت نهادهای مردمی، در برپایی نمایشگاه و همایش تشکر کرد.
سیدعبدالجلیل قتالی مدیر مجتمع علوم دینی صدرالاسلام نیز عنوان کرد:با توجه به پذیرفته شدن شهر بندرخمیر به عنوان شهر یادگیرنده از سوی موسسه یونسکو ،ضرورت دارد  پیرامون این مبحث بیشتر کار شود.
وی افزود: بی تردید برای کسب این افتخار ،زحمات زیادی کشیده شده و مردم زیادی اعم از زن و مرد و مخصوصا جوانان و نوجوانان فراوانی پای این کار بوده است.
قابل ذکر است در پایان این مراسم از خیرین آموزشی تقدیر شد.
پیش از این مراسم نمایشگاه گردشگری ، صنایع دستی و مرکز آموزش مشارکت های مردمی در این شهر افتتاح شد.
همچنین در این روز از کتاب بندرخمیر در پویه تاریخ نوشته دکتر محمد حسن نیا رونمایی شد.

برگزاری همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر

برگزاری همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر

برگزاری همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر

برگزاری همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر

برگزاری همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی در بندرخمیر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها