مجوز برگزاری اردوی یک روزه و راهیان نور صادر شد



مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش صدور مجوز برگزاری "اردوی یک روزه و راهیان نور" به آموزش و پرورش از سوی ستاد مقابله به کرونا خبر داد.
 
به گزارش صبح ساحل، علیرضا رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از سرگیری اردوهای دانش آموزی گفت: ما از ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری اردوی یک روزه و اردوی راهیان نور را گرفتیم. ستاد اردویی کشور با هماهنگی ستاد کرونا این مجوز را گرفته است.

وی ادامه داد: جلساتی با روسای اردوگاه‌ها و ستاد اردویی کشور برگزار شد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم برنامه اردوها را داشته باشیم. در روز چهارشنبه ششم بهمن سامانه اردویی کشور افتتاح شد و یکی از خوبی‌های این سامانه این است که می‌توانیم بر خروج دانش آموزان از مدرسه در زمینه فعالیت‌های اردویی و بازدیدها مدیریت داشته باشیم.

رمضانی افزود: هر گونه خروج دانش آموز جهت اردو از مدرسه در سطح شهرستان نیازمند مجوز اردو و در سطح استان و خارج از استان نیازمند مجوز کد اردو است؛ به همین خاطر تا زمانی که این مجوز اردویی در سطح شهرستان یا کد اردویی در استان یا خارج از استان صادر نشود دانش آموز نمی‌تواند از مدرسه خارج شود و غیرقانونی است و تبعاتی دارد و کسی این کار را نمی‌کند. این سامانه اردویی کمک می‌کند اگر در ایامی شرایط اردو مناسب نباشد ما هم آن اردو را برگزار نکنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با این کار انتظار داریم دولت به کمک فضاهای پرورشی بیاید؛ بعد از دو سال تعطیلی اردوگاه‌ها، کانون‌ها و فضاهای اردویی نیازمند این هستند که یک بار دیگر فضایشان بازسازی و بهسازی شود تا بتوانند برای اردوها آماده شوند

وی تاکید کرد: فراهم شدن شرایط اردویی دانش آموزان نیازمند آن است که دولت، وزارت آموزش و پرورش و مجلس سرفصل‌های بودجه را بگذارند تا ما بتوانیم برنامه اردوگاه‌ها را اجرایی کنیم و برای دانش آموزان تبعاتی نداشته باشد.

رمضانی در پاسخ به این سوال که برای این کار چقدر بودجه نیاز دارید؟ گفت: متاسفانه بودجه‌ای که برای طرح تملک دارایی سرمایه‌ای که مجلس و دولت برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفتند برای اردوگاه‌ها نیست؛ یعنی ما هیچ بودجه دولتی که برای بهسازی اردوگاه‌ها سرفصل داشته باشد نداریم

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که امسال اساس‌نامه اردوگاه‌ها از شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد و به امضای آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری رسید، در حال برنامه ریزی هستیم تا یک دستورالعمل برای فضاهای پرورشی بنویسیم که توسط آن بتوانیم از این سرفصل بودجه طرح تملک دارایی سازمان نوسازی برای اردوگاه‌ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوزی که ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری اردوهای یک روزه به شما داده، ظرفیت تعداد دانش آموزان را اعلام کرده است؟ گفت: خیر، ما فعلا مجوز اردوهای یک روزه و اردوهای راهیان نور را گرفتیم. با توجه به این که عوامل اردویی ما محدود هستند نمی‌توانیم و چون دستور العمل اردویی که نوشته شده شرایط سختی برای اردوگزاران در نظر گرفتند، صرفا کسانی می‌توانند اردو ببرند که حتما دوره‌های اردویی را دیده باشند.

رمضانی گفت: با توجه به این که تعداد کمی از افراد این دوره‌ها را دیدند از لحاظ سرپرست و عوامل اردویی محدودیت داریم. در همین هفته با عوامل اردویی کشور نشست یک روزه‌ای در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار کردیم که تمام روسای ادارات فرهنگی هنری و اردوها و فضای پرورشی و کارشناسان حوزه پرورشی در اردوگاه شهید باهنر حضور داشتند. تلاش شد تا با در نظر گرفتن کرونا دستورالعمل‌های جدید اردویی و آموزش‌های ویژه‌ای را ارائه بدهیم تا با این نیازها و آموزش‌های جدید آشنا شوند و بتوانند اردو را بدون خطر برگزار کنند.

وی گفت: با توجه به این که دو سال دانش آموزان نمی‌توانستند به فضای بیرون بیایند و شرایط سختی بود و دانش آموزان به شادابی و نشاط نیاز دارند، از حوزه آموزش و تحقیقات مجلس، کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم که بودجه ویژه‌ای برای اردوها در نظر بگیرند

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: خانواده‌ها هم به جهت این شرایط سخت بسیار نگرانند. اگر ما نتوانیم بودجه‌ها را فراهم کنیم و این زیرساخت‌ها را آماده سازیم مطمئنا در برگزاری اردو با مشکل مواجه می‌شویم. همان طور که برای بازگشایی مدارس امکانات فراهم شد نیازمندیم برای فضاهای پرورشی که در کشور وجود دارد یک ظرفیت فراهم گردد تا بتوانیم بدون دغدغه مشکلات را مرتفع سازیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها