افزایش سرقت از کارت بانکی در هرمزگان با دستگاه اسکیمر



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از گسترش برداشت از کارت بانکی شهروندان با شگردهای متنوع به ویژه بهره گیری از دستگاه های اسکیمر خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «سرگرد احسان بهمنی»،رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: یکی از شگردهای معمول کلاهبرداری برای سرقت کارت های بانکی و برداشت غیرمجاز از موجودی حساب بانکی قربانیان،بهره گیری از دستگاه های اسکیمر برای جعل کارت های بانکی است. این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه شخص کلاهبردار به عنوان فروشنده سیار ضمن یادداشت رمزمشتری از طریق دستگاه اسکیمر شبیه دستگاه pos اقدام به کپی گرفتن از نوار مغناطیسی کارت بانکی وی می کند، بیان کرد: مجرم در فرصت مناسب برای تهیه نسخه دوم کارت بانکی به واسطه رایانه و نرم افزار مربوطه موفق به انجام عملیات کپی داده ها بر روی نوار مغناطیسی کارت خام توسط دستگاه ویژه این عمل می شود.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان قرار دادن قطعات کپی برداری بر روی دهانه کارت خوان و صفحه کلید دستگاه های خودپرداز نوعی دیگر از شگرد اسکیمینگ برشمرد و اظهار کرد: در این روش از دوربین های بسیار کوچک برای تصویربرداری از رمزهای عبور مشتریان استفاده می شود،بر همین اساس بانک‌ها جهت جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین جرایمی موظف به بازدید دوره ای و همچنین نصب آنتی اسکیمر بر روی خودپردازها هستند. بهمنی ضمن توصیه به اینکه حتما از فروشگاه‌ها و فروشندگان معتبر خرید کنید، عنوان کرد: به صورت دوره ای و متناوب اقدام به تغییر رمز بانکی خود نمایید و برای تراکنش های بانکی از طریق دستگاه های خودپرداز و کارت خوان فروشگاهی از کارت ثانویه با مبلغ پایین استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: از تحویل کارت بانکی خود به فروشندگان پرهیز کنید، همچنین هنگام وارد کردن رمز عبور دست خود را حائل قرار دهید تا امکان مشاهده یا عکسبرداری از رمز کارت بانکی شما نباشد. رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها