برگزاری مانور ترکیبی اطفاء حریق در بندر شهید رجایی



مانور مشترک و ترکیبی با محوریت اطفاء حریق تجهیزات، امداد و نجات و رفع آلودگی زیست محیطی با هدف ارتقاء توان عملیاتی در مواجهه با حوادث غیر مترقبه در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، مانور مشترک و ترکیبی اطفاء حریق تجهیزات، امداد و نجات و رفع آلودگی زیست محیطی توسط پرسنل ایستگاه آتش نشانی، درمانگاه و مشارکت سه شرکت پایانه نگهداری کانتینر و شرکت مخازن نفتی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

این مانور با هدف ارتقا توان عملیاتی و تاب آوری زیر ساخت ها در شرایط اضطرار، صیانت از سرمایه های انسانی و تجهیزات در مواجهه با مخاطرات، ایمن سازی کالاها و استمرار کارکرد و تدوام خدمات ضروری و وابسته به حوزه ایمنی عملیاتی شد.

بر اساس این گزارش، در مانور یاد شده بررسی میزان آمادگی پرسنل، ارزیابی تجهیزات و سیستم های ارتباطی، توانمندی فرماندهی عملیات در بکارگیری تجهیزات موجود و هماهنگی بین تیم های امداد و نجات، اطفاء حریق و افزایش آگاهی پرسنل آتش نشانی، درمانگاه و شرکت ها مورد توجه قرار گرفت.

در این مانور مشترک  علاوه بر 100 نیروی انسانی  12 دستگاه خودرو امداد و نجات نیز مشارکت داشتند.

لازرم به ذکر است؛ با توجه به وسعت و تنوع کالاهایی که در بندر شهید رجایی بعنوان بزرگترین بندر تجاری کشور نگهداری می شود برگزاری مانورهای ترکیبی بشکل مداوم و مستمر مورد توجه بوده ، بشکلی که این مانورها هر ماه با ترسیم سناریوی از پیش تعیین شده اجرا و نقاط قوت و ضعف پس از احصا در جلسه دیگری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

  برگزاری مانور ترکیبی اطفاء حریق در بندر شهید رجایی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها