افتتاحیه کرسی مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی در قشم



مراسم افتتاحیه کرسی مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی در قشم برگزار می‌شود.

    

به گزارش صبح ساحل، مراسم افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در زمینه مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی ۴ اسفند ۱۴۰۰ در کاوشگر خلیج فارس در قشم برگزار خواهد شد.

افتتاح کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم

در این مراسم دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، رییس پژوهشکده علوم زمین، استاندار هرمزگان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری قشم و رییس کرسی به صورت حضوری و تعدادی از اعضای شورای علمی کرسی به صورت برخط سخنرانی خواهند داشت.

این کرسی که اولین کرسی یونسکو در حوزه علوم زمین در کشورمان است، از طرف یونسکو در سال ۱۴۰۰ برای یک دوره چهار ساله (قابل تمدید) به پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعطا شده است.

 

افتتاح کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم

گفتنی است رسالت اصلی کمیسیون ملی یونسکو در کشور، تعیین خلأها، تمرکز نیروها بر حوزه‌های اولویت‌دار و بحران‌زای ملی و جهانی و اجتناب از تلاش‌های حاشیه‌ای است. کانون اصلی فعالیت‌ها، مطالعه و بررسی اندیشه‌ها و تبادل اطلاعات و توسعه توان و ظرفیت کشور در زمینه آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات با توجه به معیارهای بین‌المللی است.

راهبرد اصلی در هدایت اقدام‌ها از این قبیل است: تقویت ارتباط بین تحقیقات و سیاست‌گذاری‌ها‌، شناسایی و تعیین خط‌ مشی‌های موفق، توسعه ظرفیت‌های نهادی و انسانی کشور و حساس‌کردن دولت و جامعه نسبت به موضوع‌های مهم و روزآمد جهانی.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها