خون شهدا انقلاب اسلامی را شکل داده است



بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر با حضور مبارزان و فعالان سیاسی انقلاب اسلامی در هرمزگان برگزار شد. "آیت‌الله قنبر درویشی"، "محمد رزم"، "سردار علی دانشمند" و "محمدصادقی وجدانی" از مهمانان این نشست بودند.
 
به گزارش صبح ساحل، «آیت‌الله قنبر درویشی»، فعال سیاسی در صحن شورا بابیان اینکه سیره قرآن و سنت نبی اکرم اسلام (ص) را باید به یاد بیاوریم، گفت: «ما باید کمی به عقب برگردیم و از اتفاقات گذشته درس بگیریم». این مبارز انقلابی به امکاناتی که نظام جمهوری اسلامی از مدرسه، برق و آب در سراسر ایران ایجاد کرده، اشاره کرد و افزود: «من در زندان‌های ساواک به جرم تعلیم حکومت اسلامی شکنجه شدم. دو نفر از هم‌رزمان من «آیت‌الله سعیدی و غفاری» نیز زیر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسیدند». او بابیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود ما را نیز به‌عنوان رهبر مارکسیست استان ساحلی اعدام می‌کردند، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: «حواستان باشد به این مقامی که رسیدید از برکت انقلاب است. خون شهدا انقلاب اسلامی را شکل داده». آیت‌الله درویشی بابیان اینکه در حکومت شاه چیزی به اسم انتخابات وجود نداشت و افراد سفارت انگلیس و آمریکا شناسنامه‌های مردم را می‌گرفتند و برایشان انتخاب می‌کردند، حتی شاه هم در جریان این امور نبود، عنوان کرد: «نمایندگان مردم در شورا و مجلس باید از دل مردم رای بیاورد نه اینکه پول بدهد رای خریداری کند».
 
 
   

«محمدصادق وجدانی» دیگر فعال سیاسی و مبارز انقلابی هرمزگان، بابیان اینکه رژیم شاه یک رژیم استبدادی بود که به هیچ‌کس و هیچ‌چیز اعتقاد نداشت، گفت: «شاه با اهرم فشار ساواک مردم را از کوچک‌ترین آزادی‌ها محروم کرد. او شدیداً با انتقاد و منتقد برخورد می‌کرد‌. فرزندان ما باید برای این آزادی قدردان و شکرگزار باشند. چراکه به‌راحتی می‌توانند در فضای مجازی نسبت به هر چیزی واکنش نشان دهند و نقد کنند و حرف بزنند».این مبارز انقلابی گفت: «شاه با اعتقاد مذهبی و دینی مردم شدیداً مخالفت می‌کرد و تاریخ اسلام را به تاریخ شاهنشاهی تغییر داد. او قصد داشت اعتقادات مردم را مدرنازیسون کند که امام (ره) از همین سمت وارد شد‌». وجدانی عنوان کرد: «زمان شاه افراد خدمتگزار نبودند آن اتفاق‌ها افتاد. خدمتگزار باشیم تا آن اتفاق‌ها نیفتد. ان‌شالله بتوانیم انقلابی که این‌همه زحمت برای آن کشیده شده با هوشیاری و بصیرت جلو ببریم».

   
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها