تاثیر مثبت داروهای دیابت، هپاتیت و ایدز بر درمان کرونا



 نتایج مطالعات جدید نشان می دهد، داروهایی که برای درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، هپاتیت سی و ویروس ایدز (HIV) مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است مانع از تکثیر سویه دلتای کووید-۱۹ یا عفونت زایی و انتشار آن در سلول‌های انسانی شوند.

    

به گزارش صبح ساحل،  محققان  پس از آزمایش ۶۴ داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در سایر بیماری ها، هشت دارو را شناسایی کردند که فعالیت آنزیم های ویروسی خاصی را به نام «پروتئازها» که برای تکثیر ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ ضروری است، متوقف می کند.

به گفته محققان، داروهای شناسایی شده شامل داروی کنترل کننده قند خون موسوم به «سیتاگلیپتین»، داروهای درمان هپاتیت سی با نام «داکلاتاسویر» و لیکورین HCl است. همچنین داروهای استفاده شده در درمان افراد آلوده به ویروس «اچ.آی.وی» (HIV)  از جمله «MG-۱۰۱» و «نلفیناویر» نیز این خاصیت را نشان داده اند.

آنها افزودند: تحقیقات نشان می دهد استفاده مجدد از برخی داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا ممکن است یک استراتژی مفید در مبارزه با کووید-۱۹ باشد. ابداع داروهای ضد ویروسی علیه طیف گسترده‌ای از کروناویروس‌ها، استراتژی درمانی نهایی برای عفونت‌های ویروسی در گردش و در حال ظهور است.

مطالعات قبلی نشان داده است که دو آنزیم پروتئاز Mpro و PLpro نقش کلیدی در گسترش ویروس ایجاد کننده کووید-۱۹ در سلول های انسانی دارند.

محققان اظهار داشتند که این موضوع باعث می شود این دو آنزیم اهداف بالقوه ای برای درمان کووید-۱۹ باشند، به ویژه از آنجایی که این دو آنزیم نسبتاً پایدار هستند، بعید است به سرعت جهش های مقاوم به دارو ایجاد کنند.

مشروح این مطالعه در مجله Communications Biology منتشر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها