4عضو شورای شهر بندرعباس هدایای نوروزی را پس دادند



چهار نفر از اعضای شورای شهر بندرعباس طی نامه ای به رئیس شورای این شهر، هدایای ارسالی به مناسبت عید نوروز را پس دادند.
به گزارش صبح ساحل، «یعقوب دبیری نژاد»، «عیسی عباسی»، «حجت الاسلام حیدری» و «فریده عامری»، چهار عضو شورای شهر بندرعباس، بودند که هدایای ارسالی شرکت های طرف قرارداد شهرداری که بمناسبت عید نوروز به اعضای شورا داده شده بود را پس فرستادند.
«یعقوب دبیری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس در خصوص پس دادن این هدایا گفت: قبل از هر چیز از شرکت‌ها و موسساتی که به مناسبت عید نوروز و آغاز سال نو هدایایی را برای ما ارسال نموده اند تشکر می کنیم اما متاسفانه این موضوع سال هاست که در تمام کشور به یک سنت ناثواب تبدیل شده است. هرچند این هدایا ارزش مادی چندانی ندارند، اما دریافت چنین هدایایی می تواند در بلند مدت آسیب هایی داشته باشد و از جمله قطعاً در تصمیم گیری مدیران و افراد بی تاثیر نخواهد بود.
به همین دلیل در روایات اسلامی و استفتائات مراجع تقلید، کارگزاران نظام اسلامی از دریافت هدیه هرچند کم ارزش نهی شده اند.
به اعتقاد ما ریشه بسیاری از مفاسد کلان اقتصادی کشور را باید در رویه ها و موضوعات بسیار بی اهمیت و عادی جستجو نمود، لذا تعدادی از همکاران شورا تصمیم گرفتند هدایایی که توسط شرکت ها و موسسات مختلف به دفتر شورا ارسال شده بود را عودت نمایند تا ان شالله قدم کوچکی باشد برای الگوگیری همه مدیران و حذف سنت های غلطی که سال هاست به یک رویه عادی تبدیل شده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها