روز گذشته، وحید اشتری، فعال رسانه ای، در رشته توئیتی مدعی شد زهرا مشیر و مریم قالیباف همسر و دختر محمدباقر قالیباف و امیررضا بحیرایی داماد وی برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند و دیروز سه‌ شنبه از استانبول به همراه حجم بالای بار وارد فرودگاه امام خمینی شدند.

او در اینباره نوشته بود:

«چند تا از مسافران استانبول یک‌ سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌ اند که امروز به‌ خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌ اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌ اند. ظاهرا خانواده آقای قالیباف⁩ بوده‌ اند.

همسر ایشان سرکار خانم زهرا مشیر را شناخته‌ اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌ شان و یا دختر و دامادشان بوده‌ اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌ آورده‌ اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند.

از بعدازظهر تا حالا برای مطمئن شدن با بچه‌ های فرودگاه امام و هواپیمایی معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم این سه نفر در لیست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت ۱۳:۴۵ امروز معراج ‌از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است: زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد)»

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

انتشار این خبر واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت و حتی برخی خواستار استعفا یا عذرخواهی رئیس مجلس شدند.

محمدباقر قالیباف در جریان مناظره انتخاباتی سال ۹۶ به شدت از واردات سیسمونی و لباس بچه از خارج از کشور انتقاد کرده بود. او در آن مناظره گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش (دولت روحانی) می‌ رود لباس بچه از ایتالیا می‌ آورد. مردم شما فکر می‌ کنید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز.»

در همین حال الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، با انتشار پستی اینستاگرامی سفر اعضای خانواده‌ اش به ترکیه را تأیید کرد اما گفت پدرش از قبل مخالفت خود با این کار را ابراز کرده بود. الیاس قالیباف همچنین گفت این سفر برای خرید سیسمونی صورت نگرفته بود اما به سهم خود از مردم عذرخواهی کرد و گفت خانواده اش هم باید عذرخواهی کنند. این پست با هشتگ خطای نابخشودنی منتشر شده است.

او در این پست نوشته:

«خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌.

آن ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگ نمایی هایی در متن های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می شود همه تهمت هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی تر می کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می کند.

این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.

بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می کنم و آن ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند.

انشاالله خدا در این شب های قدر همه قصور ها و خطاهای ما را ببخشد.»

سفر خانواده قالیباف به ترکیه