میزان آلودگی هوای استان بوشهر به ۸ برابر حد مجاز رسید



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه میزان آلودگی ناشی از ریزگردها در برخی شهرهای استان به یک هزار و ۲۰۱ میکروگرم بر مترمکعب رسید گفت: این میزان ۸ برابر حد مجاز است و در شرایط خطرناک قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، «فرهاد قلی‌نژاد»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه گرد و خاک برخی نقاط استان را فرا گرفته است اظهار داشت: اکنون آسمان شهرستان‌های استان از جمله دیلم و گناوه ریزگردها فرا گرفته که از نظر شاخص‌های زیست محیطی آلودگی آنان در شرایط خطرناک قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه میزان آلودگی ناشی از ریزگردها در برخی شهرهای استان به یک هزار و 201 میکروگرم بر مترمکعب رسید گفت: این میزان 8 برابر حد مجاز است. وی استاندارد ریزگردها را 150 میکرو گرم بر مترمکعب دانست و بیان کرد: اکنون میزان آلودگی هوای برخی نقاط استان به یک هزار و 201 میکروگرم بر مترمکعب رسیده که 8 برابر حد استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیشترین وضعیت آلودگی در شهرستان‌های شمالی استان دانست و اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در دیلم یک هزار و 201 و گناوه یک هزار و 184 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است. قلی‌نژاد با اشاره به میزان گرد و غبار در دیگر شهرهای استان بوشهر تصریح کرد: میزان گرد و غبار در برازجان 928 ، دیر، 581 ، عسلویه 573 و کنگان 415 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

وی با بیان اینکه غلظت ریزگردها در برازجان 6 ، دیر و عسلویه 4 و کنگان 3 برابر استاندارد جهانی است گفت: براساس استاندارد‌ها با توجه به غلظت ریزگردها به استثنای شهرستان کنگان شرایط جوی در سایر نقاط استان بوشهر در شرایط خطرناک قرار دارد.

منبع: تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها