وزیر بهداشت:

افراد بالای ۷۰ سال وافراد دارای بیماری زمینه‌ای یک دز دیگر واکسن تزریق کنند



وزیر بهداشت گفت: بر اساس مصوبه شنبه ستاد کرونا افراد بالای ۷۰ سال یک دز دیگر واکسن تزریق کنند و کسانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند حتماً این تزریق را انجام دهند.

         
به گزارش صبح ساحل،  بهرام عین اللهی در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ۲۱ سیما گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دز را مجدد تزریق کنند و این می‌تواند بسیار ایمنی بخش و اطمینان بخش باشد، زیرا هنوز نمی‌شود این را قضاوت کرد که ویروس غیرفعال شده و در دنیا فعال است و در جا‌های مختلف مرگ و میر ایجاد می‌کند.
عین اللهی افزود: دو سال پر تلاش و پر تلاطم بعد از کرونا سپری کردیم، از مردم تشکر می‌کنم که حمایت بسیار عالی را انجام دادند چه در انجام واکسیناسیون و چه در کمک به واکسن زدن، از کادر سلامت هم باید تشکر کنم که حرکت بسیار زیبا و جالبی را در تاریخ کشور ایجاد کردند و فداکاری بسیار زیاد کادر سلامت که چیزی حدود ۳۰۰ نفر شهید سلامت، مدافعین سلامت و تعداد زیادی هم بیمارانی که بعد از کرونا از کادر سلامت داشتیم.
وی افزود: از تمامی امکانات درمانی کشور برای مبارزه با کرونا استفاده شد، علت موفقیتی که در جمهوری اسلامی ایران به دست آمد بنا بر اظهار همه سازمان‌های بین المللی، چند عامل بود.
وی اضافه کرد: عامل اول- حجم بالای واکسیناسیون، امروز توانستیم بیش از ۹۰ درصد از گروه هدف را یک دز و حدود ۸۵ درصد دو دز واکسن بزنیم و تقریباً میزان واکسیناسیونمان از متوسط واکسیناسیون جهانی بالاتر است.
 عین اللهی گفت: عامل دوم- مدت کوتاه واکسیناسیون؛ این که ما بتوانیم حجم زیادی از واکسن را در مدت کوتاه تزریق کنیم این می‌تواند آن ایمنی را ایجاد کند، ما رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در روز و هشت میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن را در هفته داریم و این حجم زیاد واکسن در این مدت کوتاه، که ما می‌دانیم اگر با پرسنل خود می‌خواستیم فقط واکسیناسیون انجام دهیم، نمی‌توانستیم این قدر واکسن بزنیم، ولی مردمی شدن انجام واکسیناسیون و کمک همه مردم، دانشجویان و همه نهاد‌های نظامی، مردمی، همه باعث شد حجم زیادی از واکسن انجام شد.
وی افزود: عامل سوم- نوع واکسن: امروزه ثابت شده واکسن‌هایی که از ویروس کشته شده استفاده می‌شود اثر بهتری دارد و واکسن‌هایی که به عنوان واکسن‌های نوترکیب و پروتئین‌های نوترکیب هستند مثل فایزر و مدرنا این قدر اثربخشی نداشتند و همه این‌ها باعث شد که ما الحمدلله این موفقیت را بدست آوریم.
وزیر بهداشت گفت: همین الآن در کشور‌های دیگر مثل آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا آمار مرگ و میر بالاست، آمریکا امروز که در سایت نگاه کردم ۶۶۰، ۱۱۱ فرانسه، ۲۴۱ آلمان، ۴۰۷ انگلیس و ۱۵۳ ایتالیا مرگ و میر همین امروز داشته و الحمدلله جمهوری اسلامی ایران با کمک مردم این موفقیت را توانست به دست آورد.
 عین اللهی افزود: ما به مردم عزیز توصیه می‌کنیم که حتماً واکسیناسیون را ادامه دهند و آن‌هایی که دز سوم را نزده اند یا دز دوم را حتماً انجام دهند ثابت شد واکسیناسیون یکی از عومل مؤثر پیشگیری است.
وی گفت: شنبه ستاد کرونا مصوب کرد افراد بالای ۷۰ سال یک دز دیگر واکسن تزریق کنند و کسانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند حتماً این تزریق را انجام دهند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها