ارائه کوپن الکترونیکی برای چهار قلم کالای ضروری معیشتی



رئیس مجلس گفت: کالا‌های ضروری معیشتی باید از طریق کالابرگ الکترونیک و به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم ارائه شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست مجلس بر حفظ قدرت خرید مردم است، گفت: همانگونه که در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده؛ کالا‌های ضروری معیشتی باید از طریق کالابرگ الکترونیک و به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم ارائه شود.

وی افزود: طبق قانون مجلس، برای هر نفر در ماه، مقدار مشخصی از چند قلم کالای ضروری مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و پنیر در نظر گرفته شده؛ مردم باید بتوانند این مقدار را با کالابرگ، به همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ بخرند.

محمدباقر قالیباف در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز یکی از مباحث مهم و نکته مهمی که مورد توجه نمایندگان محترم مردم است و حسب تکلیف نمایندگی خود وظیفه دارند به آن بپردازند، بحث گرانی‌ها و مشخصا گرانی آرد صنعتی و ماکارونی است. مسئله اصلی که باعث نگرانی بیشتر مردم شده این است که گرانی اخیر شروع گرانی‌های کالا‌های اساسی باشد که معیشت مردم به آن‌ها گره خورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریشه این نگرانی‌های مردم به این بر می‌گردد که اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالا‌های اساسی هدفمند شود، گرانی‌های شدیدی در دیگر کالا‌ها که مرتبط با آن هستند نیز ایجاد خواهد شد و دولت محترم در موضوع ماکارونی و آرد صنعتی به گونه‌ای عمل کرد که باعث نگرانی بیشتر مردم شد.

وی افزود: من در ادامه توضیح خواهم داد که برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم چیست و روشن خواهم کرد که اگر دولت این برنامه را اجرایی کند، مردم با آرامش خیال می‌توانند به حداقل زندگی معیشتی خود اطمینان داشته باشند. در گرانی‌های اخیر موضوع افزایش قیمت ماکارونی هم بی توجهی به قانون مجلس باعث شد، چنین فضایی ایجاد شود و مردم را به شدت ناراحت کند.

 

در شورای هماهنگی اقتصادی مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود

قالیباف تصریح کرد: من به مردم عزیز حق می‌دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند، اما با توجه به پیگیری‌های انجام شده و جلساتی که برگزار شد به ویژه در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفت، مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود، انشاءالله یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

 

تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت گذشته ضربه بسیار سهمگینی به اقتصاد کشور زده است

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از اینکه این مسئله را توضیح بیشتری بدهیم، اجازه دهید ابتدا این نکته را عرض کنم؛ فراموش نکنیم که با تصمیمات خلق الساعه و تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت گذشته چه ضربه بسیار سهمگینی به اقتصاد کشور زده است و کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور زدند، باید پاسخگو باشند. این ارز ترجیحی باعث حیف و میل ده‌ها میلیارد دلار سرمایه این کشور شده و علاوه بر این، ارز ترجیحی به هیچ وجه نتوانسته باعث کنترل گرانی‌ها هم شود.

وی اظهار کرد: در این وضعیت هرکارشناس دلسوز اقتصادی این مسئله را تایید می‌کند که ارز ترجیحی باید هدفمند شود؛ بنابراین درباره اصلاح اصل هدفمند کردن یارانه ارز ترجیحی همه اجماع دارند، اما درباره نحوه آن ما حرف‌های جدی داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها