تصادف و آتش‌سوزی خودرو حامل سوخت قاچاق در بندرعباس یک کشته برجای گذاشت



در حادثه برخورد خودرو سواری حامل سوخت قاچاق با یکدستگاه پژو پارس در بزرگراه شهید رجایی یک تن کشته و دو نفر مصدوم شدند.
 
به گزارش صبح ساحل، مسعود رئیسی معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس درباره این حادثه گفت: ساعت ٠٠:١۵ بامداد طی تماس تلفنی شهروندان با مرکز ١٢۵ آتش نشانی گزارش آتش سوزی خودرو دریافت شده که بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه شماره ۴ به محل حادثه در بزرگراه شهید رجایی اعزام می شود.
وی ادامه داد: پژو ۴۰۵ حامل سوخت قاچاق با سرعت در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید رجایی در حرکت بوده که حوالی جایگاه سوخت نارگیل با عقب خودرو پارس برخورد می کند. بر اثر این سانحه هر دو خودرو دچار آتش سوزی می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه حادثه دیر به آتش نشانی اعلام شده است افزود: با توجه به شدت تصادف و بلافاصله بروز آتش سوزی ناشی از سوخت داخل خودرو ۴٠۵  متاسفانه راننده آن فوت می کند و دو سرنشین خودرو پارس نیز زخمی می شوند.
مصدومان حادثه توسط اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.
 

گفتنی است که قاچاق سوخت یکی معضل ها و چالش های اصلی در استان مرزی و ساحلی هرمزگان است که به واسطه بیکاری، ارزانی قیمت و همچنین وسوسه برانگیز بودن چندین برابری درآمد آن نسبت به دیگر مشاغل؛ مردم و بویژه جوانان و نوجوانان این استان را با خود همراه کرده و حیات آن ها را به خطرانداخته است.

استفاده از خودروهای شوتی، تانکرهای سوخت کوچک در وانت بارها، خط انتقال از خشکی تا عمق دریا، قایق های تندرو و همچنین مَشک های ماری حامل سوخت در دریا (محفظه های پلاستیکی سوخت) از جمله شگردهای قاچاقچیان سوخت بوده که تجارب کاذب سوخت در این استان را سرعت بخشیده است.

بواسطه درآمد آنی و چندین برابری درحال حاضر قاچاق سوخت به صدر مشاغل قاچاق در هرمزگان تبدیل شده است و بیشتر افراد بیکار و حتی کسانی هم که به کار مشغول هستند، به سمت این پدیده نامطلوب کشیده شده اند که بسیارسخت و خطرناک است.

این افراد با خطرپذیری و حتی تا مرحله از دست دادن جان خود برای درآمد گزاف از این راه، همه واقعیت تلخ زندگی خود را پشت سرگذاشته و به این شغل کاذب روی آورده اند؛ به طوری که اکنون قشر دانش آموز هم بعضا به این سمت کشانده شده اند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها