دبیر ستاد دائمی یادواره شهدای یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله خبرداد:

برگزاری پنجمین یادواره دریادلان بی سنگر لشکر ۴۱ثارالله 



دبیر ستاد دائمی یادواره شهدای یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله (شهدای یگان دریایی)  از برگزاری پنجمین یادواره دریادلان بی سنگر لشکر ۴۱ثارالله  در بیت الزهرا کرمان خبرداد.

عبدالمحمد اکبرزاده در گفت و گوبا خبرنگارما، هدف از برگزاری این یادواره را پاسداشت یاد وخاطره شهدای یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه یکی از واحدهای لشکر ۴۱ ثارالله، یگان دریایی بود که برقراری امنیت آبی‌خاکی را بر عهده داشت، گفت: همان‌گونه که در صحبت‌های شهید قاسم سلیمانی نیز شنیده شد، استان هرمزگان در عملیات‌های آبی‌ ـ خاکی به‌عنوان یک محور بوده است.

دبیر ستاد دائمی یادواره دریادلان بی‌سنگر لشکر ۴۱ ثارالله ادامه داد: «شهید موسی درویشی» تمهیدات آبی‌ ـ خاکی را تدارک می‌دیده و همراه با هم‌رزمان خود از بندرعباس و جزیره هرمز به بوشهر و پس‌ از آن به منطقه جنگی رفته و به‌عنوان مشاور و فردی آشنا با قایق، آب و جذر و مد در اولین عملیات آبی‌خاکی به فرمانده سپاه لشکر مشورت می‌دهد.اکبرزاده با بیان اینکه پس‌ از انجام عملیات آبی‌ ـ خاکی در لشکر ۴۱ ثارالله، تشکیل یگان دریایی به رزمندگان هرمزگانی سپرده می‌شود، گفت: اولین فرمانده یگان دریایی لشکر ۴۱ ثارالله «شهید حاج علی حاجبی» از رودان بوده که در عملیات والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ نقش‌آفرینی می‌کنند.

دبیر ستاد دائمی یادواره دریادلان بی‌سنگر لشکر ۴۱ ثارالله افزود: در سال ۹۴ شهید حاج قاسم سلیمانی در سفر خود به بندرعباس از فرماندهان هرمزگانی خواست رزمنده‌های جبهه و جنگ را دورهم جمع کنند، از آن زمان مصمم شدیم به هر شکلی شده این خواسته را عملی کنیم، از این‌رو انگیزه ما دوچندان شد. وی ادامه داد:ستاد دائمی یادواره شهدای یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله از سال ۱۳۹۰ به همت همرزمان شهدای این لشکر وفرماندهان این واحد، در راستای اشاعه وترویج فرهنگ ایثار وشهادت  در بندرعباس تشکیل شد. دبیر ستاد دائمی یادواره شهدای یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله اظهارداشت: این ستاد علاوه بر برگزاری۴ دوره یادواره شهدا، در رفع مشکلات خانواده همرزمان شهدای لشکر ۴۱ثارالله ونیز خانواده همرزمان متوفی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری این یادواره، تجدید عهد ومیثاق دوباره با سیدالشهدای جبهه مقاومت،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از فرمانده هان لشکر41 ثارالله خواهد بود، خاطرنشان کرد: پنجمین یادواره دریادلان بی سنگر لشکر ۴۱ثارالله در ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در بیت الزهرا کرمان برگزار خواهد شد. دبیر ستاد دائمی یادواره شهدای یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله، شناسایی بیش از ۷۰ نفر از همرزمان شهید و۳۹ نفر از همرزمان متوفی وشناسایی بیش از ۴۰۰ نفر از همرزمان ساکن در شهرهای مختلف کشوررا گوشه دیگری از فعالیت ۱۰ ساله این ستاد عنوان کرد. وی اضافه کرد: این یادواره باکمک وهمکاری همرزمان شهدای لشکر41 ثارالله وفرماندهان واحد یگان دریایی لشکر ۴۱ثارالله  در کرمان وهرمزگان برگزارخواهد شد.

 

 روزنامه صبح ساحل

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها