رفع تصرف ۲۸هزارمتر مربع از اراضی ملی و دولتی در پارسیان



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای حفظ منابع ملی، ۲۸ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در شهرستان پارسیان رفع تصرف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: این اقدام همچنین به منظور صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ انفال و در راستای احقاق حقوق عامه به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور صورت گرفت.

وی، ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را افزون بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این رفع تصرفات به دستور رییس حوزه قضایی پارسیان و توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: این زمین‌ها بدون اخذ مجوز قانونی توسط سودجویان تصرف شده بود که پس از صدور حکم قضایی مبنی بر نداشتن احراز مالکیت متصرفین، به بیت‌المال اعاده شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان به تأکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی و برخورد متناسب با مسوولانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند اشاره کرد.

قهرمانی یاد آور شد:با توجه به اولویت‌ های ۱۵گانه مطرح شده در ابتدای سال ۱۴۰۱ ، پرونده‌هایی که در ارتباط با تعدی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی هرمزگان تشکیل و مطرح شده با جدیت و سرعت رسیدگی و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهند ماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها