با اجرای پویش مردمی «به حرمت علی می بخشم» در هرمزگان؛

سومین زندانی محکوم به قصاص آزاد شد



رییس کل دادگستری هرمزگان از آزادی سومین زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش مردمی «به حرمت علی می بخشم» در این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در نتیجه اعزام هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم یک پرونده قتل عمد، خوشبختانه تلاش‌های اعضای این هیئت منجر به ایجاد مصالحه گردید و در نتیجه آن، والدین مقتول با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نمودند و محکوم این پرونده از قصاص رهایی یافت.

وی افزود: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص نفس تدوین شده و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها تشکیل شده است.

قهرمانی اضافه کرد: اعضای این کارگروه به صورت مستمر ضمن رصد و پایش پرونده‌های قصاص و تفکیک آن‌ها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان یکی از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه‌های ویژه در شوراهای حل اختلاف استان را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده‌های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

به گزارش صبح ساحل، رییس کل دادگستری هرمزگان در 12 اردیبهشت ماه از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در شهرستان بستک خبر داده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها