استخدام 1500 نیروی جوان متخصص در گمرک کشور



 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران در خصوص استخدام 1500 نیروی متخصص و جوان برای گمرک گفت: 15 سال بود که در گمرک استخدام نداشتیم و اککنون در تلاش برای جذب نیرو هستیم.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از فارس، ظهر امروز آئین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران در سالن همایش های اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.


گمرک ضدفساد در دولت سیزدهم
محسن جلواتی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران در این مراسم با بیان اینکه اگر سایت اوراسیا در انزلی باشد اما خروجی نداشته باشد هیچ اثری برای جمهوری اسلامی ندارد، اظهار کرد: تمام کارشناسان اذعان دارند که این پیمان‌های منطقه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد و باید بدانیم برای تحقق آن چه کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از کریدورهای اصلی ما کریدور شمال و جنوب است، گفت: روسیه نزدیک ۴۰۰ میلیارد دلار ترانزیت دارد که خواهان ترانزیت آن از ایران است که اگر ما تعلل کنیم ترکیه از ما پیشی می‌گیرد و بهترین نقطه از نظر ما بندر آستارا است و اگر خط ریل رشت راه ‌ندازی نشود به چالش می‌خوریم.
جلواتی گمرک را یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین سازمان‌های اقتصادی و مرزبان اقتصادی نظام دانست و افزود: مدیر جدیدمان باید پشتوانه‌ای داشته باشد، تکمیل راه آهن یک همدلی استانی م‌خواهد و باید ظرفیتش که در آستارا است را به دو برابر تبدیل کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران تأکید کرد که ما حاضریم در شرایطی که تأسیسات و زیرساخت‌هایی که در راه آهن رشت فراهم نیست را با کامیون به سمت جنوب انتقال دهیم تا مسؤولان استانی نسبت به تکمیل راه آهن اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم به دنبال گمرک شفاف و ضد فساد و کارآمد هستیم، گفت: در گمرک اقداماتی در حوزه اصلاح ساختارها و اصلاح رویه‌ها و بعضاََ حذف افراد فاسد انجام داده و می‌دهیم و معتقدیم گمرک اگر شفاف باشد به صورت اتوماتیک از فساد کاسته می‌شود.
جلواتی با بیان اینکه حدود 15 سال است که در گمرک استخدامی نداشتیم، تصریح کرد: در این سال‌ها یک نفر هم استخدام رسمی نشده و هر چه منطقه ویژه و آزاد تاسیس شده از بدنه همین گمرک نیرو برای ارائه خدمات به آن تزریق شده است بنابراین؛ این نوید را می‌دهم به دنبال جذب هزار و 500 نفر نیروی جوان متخصص در گمرک هستیم.
به اذعان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران، در حوزه معیشتی حقوق و مزایای کارکنان گمرک بسیار پایین است که وی پیگیر حل آن است.
در استان گیلان پنج  مرز رسمی داریم
ابوالقاسم یوسفی نژاد، مدیرکل سابق گمرک بندر انزلی در این مراسم با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شد نگاه به سمت کشورهای همسایه خصوصاََ کشورهای شمالی جلب شود، اظهار کرد: فعال شدن کریدور شمال جنوب انجام گرفت و عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و پیمان‌های شانگهای و اکو موجب شد فعالیت‌های اقتصادی در استان توسعه پیدا کند و به تبع آن با تمام مشکلات، گمرک با تمام توان خود وطایف خود را انجام داد.
وی یکی از مهم‌ترین موضوعات را شبانه‌روزی کردن گمرک آستارا عنوان کرد و گفت: صادارات استان ببش از ۸۵ در صد از گمرک آستارا انجام می‌شد و در ادامه این مسیر پیرو توافقاتی که بین رؤسای جمهور دو کشور شد خط ریلی قطار آستارا-ایران به آستارا-آذربایجان انجام شد.
یوسفی نژاد از بازدیدبیش از 30 درصد از واحدهای تولیدی بزرگ استان خبر داد و افزود: ۲۶ انبار اختصاصی تولیدی تحت کلید گمرک در استان داریم، پیش از این در انزلی آهن آلالت استخراج می‌کردیم اما امروز عموماََ با غلات سرکار داشتیم و باتوجه به مشکلاتی که در دپوی آن داشتیم با همکاری دادستانی آن‌ها را رفع کرده و نسبت به استان‌های دیگر کمترین کالای رسوبی را داریم.
مدیرکل سابق گمرک بندر انزلی با اشاره به تعیین کارگروه‌ها بین دستگاه‌های همجوار بیان کرد: به دلیل مشکلات بین سازمانی کمیته‌هایی ایجاد کردیم تا از برخوردهای تنشی و بروکراسی اداری کاسته شود.
وی با اشاره به استقرار گمرک در راهن آهن رشت گفت: یک محموله بزرگ از کشور فنلاند را داشتیم، این امر باعث شد تا شاهد افزایش مرزهای رسمی استان باشیم و اکنون در استان گیلان پنج  مرز رسمی داریم.
یوسفی نژاد از حمل یکسره کالاهای اساسی به صورت یک‌جا خبر داد و تصریح کرد: ما امروز مواد اولیه را در بنادر تخلیه نمی‌کنیم و در کارخانجات این اقدام را انجام می‌‍دهیم و ارزیابی کالاها نیز در محل تولید توسط گمرک انجام می‌شود.
ناظر سابق گمرکات استان گیلان با اشاره به اقدامات مؤثر گمرک در حوزه پدافند غیرعامل بیان کرد: کلیه کالاهایی که اساسی است و کالاهای استراتژیک مثل گندم به صورت شبانه روزی نگهداری شد و با پیشنهاد گمرک تمام انبارهای آرد به انبار گندم تبدیل شد.
انتظار اصلاحات ساختاری در حوزه گمرکات را از دولت داریم
حجت‌الاسلام سید سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سالی که از عمرش گذشته فراز و فرودهای متفاوتی را پشت سر گذاشته و در همه این سال‌ها آنچه مستمر بوده دشمنی استکبار جهانی در بعد اقتصادی بوده است.
وی با اشاره به طراحی‌ها متنوع و گسترده دشمن بیان کرد: البته نظام اسلامی توانسته در طول این سال‌ها فرصت‌های خوبی را بسازد، مجموعه گمرک یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش های جامعه است که از لحاظ صیانت و مرزبندی اقتصادی که باید داشته باشد در امور مختلف و رونق تولید می‌تواند کمک کار بخش تولید و اقتصاد کشور باشد.
شمس الدین با بیان اینکه در شرایط فعلی و رویکرد دولت فعلی انتظار می‌رود اصلاحات اساسی در ساختار بعضی مجموعه‌ها مانند گمرک داشته باشیم، افزود: ما در کنار فعالیت نیروهای خدوم و دلسوز نظام اسلامی یک اشکالات ساختاری و سیتمی داریم که از دست مدیران بر نمی‌آید.
امام جمعه بندرانزلی بحث قاچاق را یکی از مشکلات مهم در صادارات و واردات  برشمرد و گفت: ما در این بعد ضعف‌هایی داریم و باید برطرف شود هم دشمنان و هم افراد سوجود به دنبال منفعت خود بوده و هستند چه در احتکار، قاچاق و ضایع شدن حقوق بیت المال دست دارند و باید دستشان کوتاه شود.
وی با تأکید بر اهمیت تحول در مدیریت در گمرکات استان تصریح کرد: در بحث کالاهای اساسی در سال‌های اخیر در گمرکات مختلف چه در بحث انباشته شدن کالاها که متاسفانه بسیاری از آن‌ها از بین رفته و در شهرستان ما نیز این موضوع را داشتیم مشکلات اساسی پیش آمد لذا باید تحولی از حیث ساختار مدیریت داشته باشیم.
شمس الدین با تأکید بر ممنوعیت ورود کالاهای غیرضروری که رهبر نیز بسیار هشدار دادند، گفت: مبدأ و گلوگاه این موارد از  گمرکات است و اگر دستگاه‌های دیگر نیز تعلل می‌کنند در گمرک باید تمهیدات لازم وجود داشته باشد.
حتماََ در بحث اوراسیا و شانگهای اقدامات مناسبی انجام خواهد گرفت
صادق برزگر، ناظر جدید گمرکات استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به جنگ بزرگ اقتصادی علیه ملت ایران توسط دشن اظهار کرد: درآمد گمرک از نفت بیشتر شده و هم اکنون نیز اگر در اوج خودمان صادررات داشته باشیم باز درآمد گمرک بالاتر است.
وی با بیان اینکه ما در گمرک حافظ امنیت جامعه هستیم، گفت: تمام هسته‌های سلولی کارکنان گمرک امروز در حال تولید خدمات دانش بنیان هستند، مراکز مختلف و قضایی که امروز حساس شدند را در این مرز باید سرعت داد و به سمت دانش بنیانی رفت.
برزگر با بیان اینکه وقتی از همه طرف تحریم هستیم باید هر روز قوانین جدیدی وضع کرد، افزود: مدیر جهادی کارمند جهادی می‌خواهد، گمرک یک دستگاه دانش محور است و پیامی که داریم تعامل با همه دستگاه‌هاست.
ناظر گمرکات استان گیلان با اذعان به اینکه حتماََ در بحث اوراسیا و شانگهای اقدامات مناسبی انجام خواهد گرفت، بیان کرد: افسران تجاری کشور ما 70 میلیارد دلار صادرات و واردات داشته‌اند، منطقه آزاد یک موهبت بزرگ برای گیلان است و با دغدغه نمایندگان مجلس گمرک استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها