توقیف یک فروند لنج و ۵۰طاقه تور منوفلامنت حلواسفید در آب‌های هرمزگان



سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت:در راستای مبارزه با صید و صیادی غیرمجاز یک فروند لنج، یک دستگاه پرساین، ۵۰ طاقه تور منوفلامنت و یک دستگاه ترال لنج در فصل ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در آب‌های استان توقیف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سروان مهرداد رامش جان با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان افزود: این اقدام‌ها  پیرو تاکید مدیرکل شیلات استان مبنی بر مبارزه با روش های مخرب صیادی و صید غیرمجاز صورت گرفته است.
وی با اشاره به رشد و پیشرفت عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی و امکانات، رشد چشمگیری در تمامی کشفیات در برخورد با شناروهای متخلف صیادی از مهم ترین شاخص های رشد عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوده است.
وی با بیان اینکه در این عملیات یک نفر متهم دستگیر شده است، عنوان کرد:  تمامی توقیفی ها با تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلف های صیادی شیلات جهت تعین تکلیف  و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع  داده شده اند.
رامش جان ماموریت این یگان را بسیار مهم و حساس دانست و اضافه کرد: بدون شک حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان نیازمند توجه بیش از پیش مردم و همه دستگاه‌های اجرایی به این مهم است  چرا که ماموریت یگان حفاظت شیلات در زمینه حفاظت از منابع آبزیان است و از این فرصت باید برای حفظ این منابع نهایت بهره را برد.

 

براساس تقویم ممنوعیت صید شیلات هرمزگان، باتوجه به تغییرات آب وهوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی، زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در چند سال اخیر به ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.
صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز  از اول اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها